Hallo, mijn naam is Fred, ben 63 jaar, automonteur en dit is mijn eerste topic op dit forum.
Heb altijd al een lichte fascinatie gehad voor horloges, vooral de horloges die heel goed de tijd weergeven. Heb vele horloges gehad en heb 11 jaar geleden mijn perfecte horloge in bezit gekregen.
Het is een Citizen Pro Master Land AS4035-04E caliber E670, mijn eerste horloge dat echt altijd exact de juiste tijd weergeeft. Geen gedoe met batterijen en zomer- of wintertijd, echt geen omkijken naar.
Ben er zeer tevreden mee, maar genoeg over dat klokje, want dat is niet de rede dat ik me hier aangemeld heb.
Sinds een paar maanden ben ik via de items van Marshall van de Wristwatch Revival-filmpjes helemaal enthousiast geworden en geïnteresseerd geraakt in oude horloges. En dan met name het volledig demonteren, repareren, reviseren van oude, afgedankte uurwerkjes.
Nu ben ik het filmpjes eigenlijk een beetje zat en wil ik daadwerkelijk een start maken met het aanleren van technieken en de knowhow van het repareren van uurwerkjes.
Een eerste stap is het lid worden van dit forum, waar ongetwijfeld ontzettend veel kennis aanwezig zal zijn, althans daar hoop ik op.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik heb zo veel vragen…
Aan mij heb je nix.
Ik heb net zo veel verstand van techniek als een koe van hazen vangen.
Wat ik wel kan doen is je welkom heten, en je hier veel plezier toewensen.
Welkom Fred op dit leuke forum, genoeg leden die je kunnen helpen met advies. Hoop dat je hier veel leuke contacten opdoet. Verder ben ik net zoals Eddiel, a-technisch dus aan mij heb je ook niets