Nieuwkomers hier

Goedemorgen allemaal. Medio januari heb Ik mij hier aangemeld als lid van dit onvolprezen forum. Ik werd bij mijn entree gastvrij en warm ontvangen. Maar eenmaal binnen moest ik erg wennen en voir mijzelf de weg zoeken. Hoe werken de verschillende functies zoals antwoorden op een berichtje? Iemand merkt iets op in een draadje en je wilt dáár op reageren maar je reactie komt ergens onderaan te staan zodat de logica enigszins wegvalt. Bij verkoop plaatst men steeds het woordje “up”. Hoe promoveer je naar “trusted member” en mag je ook handelen?
Snap het maar. Gelukkig wijst het meeste zich vanzelf. Dan het “jargon”. Heel leuk en geestig vaak maar wel voor “insiders”. Kortom er valt hier veel te leren naast horlogekennis. Leve de zoekfunctie! Maar ik ben dus wel benieuwd hoe dat voor andere nieuwkomers is. Geen misverstand: prachtig forum vol van behulpzame kennis en zinvolle discussies. Vooral waar de meningen uit elkaar lopen en het gaat “schuren” mag ik graag lezen. Ga zo door! Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en afkeer. Alles mag naast elkaar bestaan (bestaat!). Zoiets. Mooie dag Iedereen en veel plezier hier!!
Ps. bijgevoegd een foto van mijn onlangs opgeviste Mondia Orbitron met zijn prachtige geschuinde markers die het licht proberen te vangen. Wat een schoonheid!

20180304_145005|690x388

26 likes

Begint meteen al. Merk dat ik mijn naam ben vergeten te melden onder artikel. Sorry. Ik heet Douwe. Hoe plaats je die er nog bij? Hoe corrigeer je later je tekst nog bijv.?Ik heb me bij het registreren niet gerealiseerd dat mijn naam niet zichtbaar is en wil dat graag veranderen. Maar hoe?

Goedemorgen Douwe,

Rechtsboven op je avitar klikken, onder het tandwieltje staat je account, kun je het een en ander aanpassen en vermelden.
Vooral aktief meedoen en hier en daar wat likes en een fotootje dan komen de promoties vanzelf en redelijk snel… :+1:

Mogguh,
Begrijp dat het begin allemaal wat onoverzichtelijk is en dat je zoekende bent. Maar ja, “al doende leert men”.
Je kunt een bericht veranderen door op het potloodje te klikken, wat een korte tijd (uurtje dacht ik) onder je bericht staat.
Door te lezen, liken (:heart:️) en te posten, klim je al snel omhoog.
Je reactie komt onder in beeld te staan, maar is ook te lezen bij het bericht waar je se reactie op geeft.
Succes met alles👍🏻

Hi Douwe,

Ik vond het de eerste dagen ook een redelijke zoektocht enkel na een paar weken kwam de herkenning.
Wat voor mij scheelde was dat het overzicht op de pc wat groter is ipv bijvoorbeeld je telefoon.
Dus dat is ook mij tip: start via een groot beeldscherm.

grt

DAnny

Prachtexemplaar!

Na het aanmelden kreeg ik een topic te zien voor beginners over hoe en wat hier op het forum. Dat, proberen en rondkijken heeft mij geholpen.

Welkom op HF!
Als je (op pc althans) de muiscursor boven een symbool houdt verschijnt er een korte omschrijving van de functie. Gewoon allemaal even langslopen en uitproberen. Als het niet lukt gewoon even vragen. Veel plezier!

Top allemaal! Al doende enz… Leuk hoor, al die tips en truucs! Zeer behulpzaam! Suggestie om op pc te oefenen neem ik ter harte. Ik ben overigens al “gepromoveerd” hier. En heb mijn eerste transactie gedaan. Ik kijk veel op Engelse fora als Watchuseek. (Maar ik moet off topic blijven). Wil alleen kwijt dat ik daar interessante uitwisseling volg over ontwikkelingen op de Aziatische markt. Die boeien mij nogal.

Kan ik mij niet herinneren eerlijk gezegd. Ik zal nog eens goed kijken. Bedankt!

Toen wij enkele jaren terug overgingen op deze software waren er ook een boel oudgedienden die veel moeite hadden met het forum. Er werd wat afgemopperd, nu is iedereen eraan gewend.

1 like

Je kunt quoten door de tekst te selecteren. Als het goed Is verschijnt er een soort menu knopje met quote waar je op kunt klikken. Dan weet ieder dat je daar specifiek op reageert. Zoals ik nu doe. Of als je op diens gehele post wilt reageren, dan klik je bij diens post op het reply icoontje. Jou post krijgt bovenin een linkje, zodat ieder kan zien op welke post je reageert, als ze het niet doorhebben.

Bij verkoop mogen ze om de zoveel tijd hun advertentie hoger op de pagina lijst zetten door hun post omhoog te ‘bumpen/uppen’. De meesten schrijven dan simpel bump, up, upje, etc.

Bedankt voor deze informatie. Heel helder…

1 like