Nieuwprijs Precista PRS 18 Q?

Wie weet nog de nieuwprijs, inclusief de verzendkosten van de
Precista 93 PRS 18 quartz uitvoering?

Quartz = GBP 140
Verzendkosten = GBP 20

Zie ook http://www.watcheswithnolimits.com/index.php/en/prs18q-vs-mkii-blackwater.html

Bedankt Marco-T, maar is dat niet een oude prijs?
Kan me herinneren, dat ze toch duurder waren.:S
Volgens mij was de PRS-18 aut. 240,00 pond excl. verzendkosten plm.
een maand geleden.

Je hebt gelijk, de laatste prijs was volgens mij GBP 180 voor de quartz.

Zou dus betekenen dat de volgende lichting GPB 220 wordt :#

Ik hoop het niet Marco-T.
Ik heb wel begrepen, dat die Eddie zijn kasten koopt bij Fricker Dld.
En dat zijn schijnen goede kasten te zijn.
Maar het aantal wat hij moet bestellen is nogal groot, dus is de verwachting niet
erg hoopvol. Kijk maar naar de andere discussie, welke ik hierover heb geopend.

Één van de laatste reacties was een quote van Eddie:

“I’ll probably have it made again Andy but I doubt it will be this year”

In het algemeen doet Eddie natuurlijk een aantal dingen goed, waardoor hij een stap voor blijft t.o.v. CWC (de leverancier van het britse leger).

Zolang de CWC duiker nog GBP 325 kost en de PRS-18:

• goedkoper is dan CWC
  • een betere prijs/kwaliteit verhouding dan CWC
  • ook een NSN/issue vermelding heeft

… dan blijft er vraag naar deze klok en zal Timefactors ze blijven leveren.
Wellicht een jaartje uit voorraad, maar terugkomen doen ze :wink:

Dat had ik inderdaad gelezen.
Verder goede info.:~
En t.o.v. CWC is de kwaliteit zelfs beter.
Maar op het internet zijn ze veel gunstiger te koop.
Heeft CWC iets te maken met MWC?

CWC is de leverancier voor het britse leger. MWC probeert het ook te zijn, maar krijgt het niet voor elkaar. Tussen die 2 botert het al jaren niet en dat merk je ook op de betreffende forums (in hoofdzaak wordt MWC als een goedkope copy van CWC bestempeld).

Toch is CWC niet de enige leverancier voor het leger. Pulsar heeft ook al eens een alternatief voor de GS2000 geleverd (= G10 met datum), echter dat contract heeft CWC weer terug.

Voorheen werd de Seiko Chrono gen 1, 2 en 3 voor de RAF geleverd, echter momenteel is daar een mooie Pulsar voor in de plaats gekomen (zal ik binnenkort laten zien ;))

1 like

Weer bedankt Marco-T voor de leerzame info.(tu)
Maar vind jij Precista beter of liever dan CMC en dan bedoel ik
de quartz uitvoeringen.

Ik heb de PRS-18A gehad en moet zeggen dat dit een geweldige klok is (tu)

1 minpuntje waar ik me aan stoorde: de bezel draaide nogal licht en draaide daardoor nogal snel (bijvoorbeeld door de mouw van de jas). Tevens sloot ie niet netjes op de indices. Maar hier hebben meedere duikers last van :wink:

De CWC duiker heb ik nog niet in de handen gehad, maar je leest eigenlijk alleen maar positieve reacties.

Volgens mij kun je dus bij beide niet fout gaan.

M.b.t. de quartz:

• de Precista heeft een Ronda met Lithium batterie die in theorie 10 jaar mee moet gaan.
  • de CWC een ETA 955.121 , waarbij de batterij waarschijnlijk naar een jaar of 3 vervangen moet worden.

Thanks again Marco-T.(tu)
Heb nog even gezocht naar jou ex verzameling en nieuwe aanwinsten.
Staat op blz. 3 dit moment.
Jou keuze is dus eigenlijk military look.
En dat heb ik eigenlijk ook. Zwarte wijzerplaat met duidelijke cijfers en wijzers.
Je hebt me wel weer een beetje besmet, want waar ik eerst alleen maar nu horloges wilde hebben met echte uurwerken, ga ik toch maar weer voor de quartz.
Ook een stuk goedkoper en vaak niet slechter, toch?
Ik ga maar beginnen met een CWC 10, staan er genoeg op internet.
Maar zijn bijna wel allemaal beschadigd door gebruik.
Weet jij anders nog een goeie site/tip?
Denk ook nog aan een Marathon, Ollech & Wijs en een Precista PRS 18 Q.

Een mooie G10 is hier te krijgen: http://www.rltwatches.co.uk/acatalog/CWC_British_Military.html

Voor minder geld krijg je ook veel minder (beschadigingen/krassen), of je moet veel mazzel hebben.

Uiteraard kun je voor een beetje meer ook voor de PRS-10 gaan :wink:

Met de andere 3 moet je mazzel mee hebben. De Marathon heb ik via een omweg weten te bemachtigen (ik wilde persé de Maraglo versie). Van O&W zou ik heeeeel graag de M-65 willen hebben, maar die is nergens meer te vinden :frowning: … dus mocht je iets tegenkomen :smiley:

Een W10 is al moeilijk te vinden, heb ik gezien.
Maar een G10 is zeker niet verkeerd.

Precista’s PRS 18 worden ook weinig te koop aangeboden, zeker nu ze voorlopig niet meer worden gemaakt.

Heb zelf nog wel een nieuwe oude duiker Wostok(mechanisch) gekocht en op de rommelmarkt een Immersion Stendardo 200 mtr. duiker (in blikken doos met allerlei bandjes en kastbeschermers) deze helemaal opgeknapt/schoongemaakt en voorzien van een nieuwe batterij. En hij doet het perfect.

Als ik wat voor je tegenkom, zal ik je op de hoogte stellen.

Eigenlijk was dit een discussie met twee personen.
Leerzaam en prettig.:#
Valt dus wel op, dat er eigenlijk geen anderen op reageren.:S
Terwijl er toch liefhebbers genoeg van het merk Precista zijn op dit forum.

Ik heb um wel gevolgd hoor! Was leuk te lezen. :slight_smile:

Mijn enige opmerking is dat de bezel van de Precista niet soepel draait in tegenstelling tot wat Marco zegt. Kan een andere lichting / model zijn, ik heb een Q van vorig jaar…

succes bij je zoektocht!

Dank je frenk.
Maar wat bedoel je precies met die bezel.
Marco-T zegt dat ie zo soepel draaid, dat die bezel spontaan verdraaid
als je b.v. je jas al aantrekt.
En jij zegt het tegenover gestelde, dat de bezel juist niet soepel draaid.
Zo bedoel je het toch?

Weet jij wat een mooie PRS 18Q mag opbrengen vandaag de dag?
En hoe bevalt ie jou?

Idd, ik moet flink mijn best doen om de bezel te laten draaien. Bij iets aan of uittrekken zal die van mij zeker NIET draaien. loopt gewoon lekker stroef zoals het hoort bij een duiker he! (mag tijdens het duiken nl nooit verdraaien als je hem stoot / ergens langsgaat)… al ben ik geen duiker en wordt hij daarvoor niet gebruikt…

Hij bevalt mij erg goed :slight_smile: Denk eraan om even wat bmet bandjes te gaan experimenteren… Heb wat mooie combi’s gezien op TZ-UK.

Prijs? tja, wat de gek ervoor geeft. Hij zal niet superschaars worden ook er vanuit gaande dat Eddie met een nieuwe serie komt. Denk dat ze straks 2e hands gaan voor de originele verkoopprijzen. maar dat is een eigen schatting, misschien gaan ze er wel overheen… time will tell!

SCHERPRIJDER Schreef:

Dank je frenk.
Maar wat bedoel je precies met die bezel.
Marco-T zegt dat ie zo soepel draaid, dat die
bezel spontaan verdraaid
als je b.v. je jas al aantrekt.
En jij zegt het tegenover gestelde, dat de bezel
juist niet soepel draaid.
Zo bedoel je het toch?

Weet jij wat een mooie PRS 18Q mag opbrengen
vandaag de dag?
En hoe bevalt ie jou?

De bezel zal waarschijnlijk per klok verschillend zijn, misschien speelde ik er teveel meer waardoor ie soepel bleef :+

Nu weer het estefettestokje aan frenk (:smiley:

dank je wel!..

Ik heb um ook gevolgd, heb nu mijn derde PRS18 en dat van de bezel heb ik
nog nooit meegemaakt. Hij gaat soepel maar heeft een stevige hand nodig…