Al surfend over de golven van internet kwam ik deze nieuwe seiko Solar chrono duikers tegen.
Ik vind ze erg geslaagd moet ik zeggen.
Het lijkt me een waardige duiker voor in het “duikers” lijstje van die bekende monsterlijke site
Ik heb de fotos van internet geleend. Meer info over deze Seikos is op dit moment te vinden op watchuseek, PMWF, en Google
De horloges hebben een V175 solar powered uurwerk, voor zo ver ik kan zien een mooie afwerking, 200M water resistant, Tsunami op de achterdeksel, Hardlex.
Leverbaar met rubberband en met stalen band (solid met folded end links)
Ik vind het toppers !!
p.s de SSC021P lijkt zwarte coated pushers en kroon te hebben, de andere modellen hebben die niet.
Enige minpunt dat ik voor zover kan bespeuren zijn de folded end links i.p.v. solid end links.
Ik heb ze zeker in overweging. Echter lopen de chrono/quarts modellen veel minder goed als de mechanische. Als eerste komen er een paar speciale srp-sportsduikers aan.
Doordat de douane nu met ongeveer 12 zendingen “bezig” is, moet ik even terughoudend zijn met geld uitgeven. Ook zorgen problemen bij mijn saffierleverancier voor meer dan 6 horloges die ik niet kan uitleveren, wat ook geld kost. Daar einde maand nadert moet ik even pas op de plaats maken.
Erg cool. Een van de weinigen 3/6/9 chrono’s die er niet uitziet als een typishe quartz chrono (eta heeft een uurwerk waarbij de pushers meer op de 10 en 2 zitten dan op de 9 en 3.
Vind ze eigenlijk alle drie ook wel mooi. Denk dat ik de rode t minst vind. Blauw t leukst. Beetje speels. De gele kleur had bij de eerste iets meer mogen terugkomen.