Nieuws van het Obris Morgan-front?

He, op Instagram komt deze foto voorbij, met tekst ‘Dear Customers, No Date Version prototype will ready shortly after bezel lumed. Textured allumium bezel and MOP dial’. Iets verderop hebben ze het over het Aegis-model (bezel ziet er op 't plaatje wel anders uit). En ‘it has 4 color option black/blue/MOP and white. Will update when the bezel done’.
Interessant, ben nog steeds blij met m’n Aegis, benieuwd naar de 2.0.

Geen “minute track” op de wijzerplaat nóch een op een chapter ring: niet mooi. Verder geen fan van zwart op zwart op zwart. Lugs lijken érg lang.
De Obris Morgan Explorer II was véél mooier.

(niet gekocht wegens insconsistent streepjesgebruik op de bezel)

3 likes

Ik vinnem lillik!

1 like

Ha, nu je het zegt. De nitpicker in mij zou zich daar na je post ook vreselijk aan storen. Op het eerste gezicht dacht ik alleen ‘die is veel mooier dan de zwarte bovenaan’. Die twee eenzame driehoekjes te zien er echt vreemd uit.

En die eerste, dat is nog een work-in-progress. Een mop (mother of pearl?) dial zie ik er nu nog niet echt in maar wie weet oogt die bij beter licht wel spectaculair. Dan is dit een onhandig lekkermakertje voor op instagram, maar goed. Volgens mij is dit een Chinees merk? Dan kunnen we ze moeilijk ook nog hun marketing gaan verwijten als ze nette spullen maken voor een lagere prijs dan de Europese huizen. Bovendien: ik kon de website goed begrijpen, dat is al heel wat :smile:

1 like

Typisch, die twee driehoekjes, maar verder is 't best mooi spul.
WOTD:

1 like

Het is een (heel) klein merk van een zekere Justin en die resideert in Hong Kong. Produktie vind grotendeels plaats in Zuid China. Sterke punten: behoorlijk originele ontwerpen, erg hoge kwaliteit/prijsverhouding. Regelmatig nieuwe modellen met beperkte oplagen, doorgaans zijn ze binnen een of enkele maanden van hun voorraad af.
Obris Morgan behoort voor mij tot de minderheid van wél interessante “mushroombrands”. Allemaal vaak wel té oversized naar mijn smaak, dus ik heb er geen.

1 like

De laatste die Justin heeft gemaakt is die bovenstaande Aegis. Die was inderdaad heel snel uitverkocht, zelfs binnen minder dan een maand geloof ik. Heeft behoorlijk wat fans wereldwijd die heel graag nieuwe batches van de Explorer en de Aegis zouden zien, dus ik gok dat die dan ook weer snel weg zijn - als hij eindelijk weer uurwerken binnen heeft. Met de marketing zit het wel goed.

En nog eentje uit mijn verzameling:

1 like

Ah, dank voor die info. Doet wat denken aan het werk van hked op de WUS forums maar hij doet meer herinterpretaties van klassiekers (1963, het bundeswehrproject etc). Deze horloges van obris morgan hebben iets meer een eigen karakter, ga ze eens in de gaten houden. Gebruikt OB (ongelukkige afkorting…) ook seagull uurwerken toevallig?

Nope. Miyota

1 like

Eerste batch van de Aegis was binnen 2 dagen uitverkocht:open_mouth:

1 like

Ik was er toen heel snel bij, maar wist niet meer zeker hoe snel ze ook alweer weg waren.

1 like

Ja ik ook hoor. Inmiddels al weer om iemand anders pols :slight_smile:

1 like

Kon het alweer niet laten, net binnen:

De OM-stand wordt daarmee:

4 likes

Nieuw plaatje op de website!

Lelijk font van de merk naam, was voorheen mooier. En wat was hij dekende bij de 6u markering?

Nee deze vind ik toch wel een misser van OM…

Ik vind 't wel een mooie combi van diverse OM-elementen, en daar op verder borduren. Die twee streepjes op de zes zitten bijvoorbeeld ook op de Explorer en Pradata (zie boven), dus dat is op z’n minst consequent. Ik ben wel benieuwd naar de volgende plaatjes. En omdat ik ooit m’n Branco heb verkocht, heb ik nog steeds geen Obris Morgan kwartet… :wink:

Ik vind het ook een geslaagd ontwerp. De tekst op de dial aanzienlijk terugebracht (geen automatic, geen xxx feet meer), 12u marker wijst dezelfde kant op als de bezel. En de kroon op 4 oogt ook wat minder fors vaak. Wat wil een mens nog meer? Die band wekt de indruk dat hij op een milanees of iets grovere mesh ook mooi zou staan.

edit: en geen date! Die kunnen dit soort strakke horloges vaak prima missen en hier werkt het zeker

1 like