Mijn dochter van 9 is enthousiast…
Wat maakt het dat deze horloges zo duur zijn?
Duur is natuurlijk een betrekkelijk begrip. Een horloge van een reguliere fabrikant met een verkoopprijs van 3000 zal voor tussen de 300 en 600 geproduceerd worden (ja, inclusief alle materialen, uurwerk, arbeid enz). Dat zal De Rijke niet lukken. Kasten in kleine series, uurwerken in kleine batches inkopen en het werk aan deze wijzerplaat.
En per versie worden er 25 gemaakt. Dus alle kosten die specifiek zijn voor dit model moeten over 75 horloges worden verdeeld.
Op youtube staat een mooi filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ZwtZ0bpZNpI
Deze zag ik net voorbijkomen bij Guy Allen op zijn Insta. Ondanks dat de Stratos mijn lievelingsauto is, vind ik auto’s op een horloge heel kinderachtig.
En toch heeft dit wel iets. Maar niet voor mij.
Specification.
- This new variation of the Amalfi watch features a two piece ceramic casewhich can be rotated through 90 degrees.
- Champlevé enamel dials with a base of 925 silver, made entirely in house.
- 3D engraving to the lower half of the dial under transparent grand feu enamel.
- The watch has a diameter of 38.2mm and is 11mm thick.
- Hour, minute and sweep centre second hands.
- Reliable Sellita SW300 movement in a high grade execution.
- Self-winding mechanism with ball bearing.
- Stop second device.
- 25 jewels.
- 28’800 vibrations per hour (4 Hz).
- 50m water resistance.
- Sapphire crystal.
- Quick release strap (lug width of 18mm).
Ach ze hebben ook een Nijntje horloge dus past best in het programma ![]()
Tekeningetjes van andere voorwerpen op voorwerpen zijn niet zo mijn ding.
Ik vind dit dus wel echt mega gaaf. Er zit zoveel vakmanschap en liefde in. En Guy Allen is ook een grote naam. Qua design en materialen vind ik het ook mooi en uniek. Als ik nou iets met een Land Rover Defender had gehad, had ik het wel geweten ![]()
het net een 4-jarige van ontwerp, doch toch mooier dan wat Seiko de wereld insl8ngerde afgelopen januari.
Dit moe5 bij De Rijcke & Co. dan ook , net als bij Seiko, een paar honderd € kosten, niet €3000,-- .
Frits is een kenner. Ik zou het even doorgeven aan Laurens, vind hij vast wel scherpzinnig van je.
En de Amazone kost overigens €4595 ex. de btw.
Ik vind de standaard ook het mooist. Er staat dexer dagen trouwens een Miffy moonphase in Not Tiffany Blue bij Marteau en Co te koop.
Even bezijdens dit horlogerie-topic @lasteraar:
- een compliment voor jouw avatar is op zijn plaats, meen ik toch, want die is “één van de meest originele en toegepaste 007-avatars, die ik óóit heb mogen zien.”
Valt weinig te steunen want de mening dat een De Rijcke een paar honderd € zou moeten kosten, omdat een Seiko dat ook kost, slaat natuurlijk nergens op. Dit is een microbrand wat in-house ontwikkelt en in zeer kleine oplages produceert, kwalitatief hoge afwerking, materialen, custom-made emaille dial etc. gebruikt. En samenwerkt met een zeer bekende illustrator voor deze release.
Het Sellita uurwerk dat erin zit kost al een paar honderd inkoop. Ik vind de ruim €4500 nog goedkoop.
Tja, dare to be different heeft zo zijn grenzen… Leuk voor in het Louwman Museum.
De Lancia Aurelia vindt misschien aftrek onder Kuifje-fans (De Zaak Zonnebloem, voor de geïnteresseerden). Die betalen tenslotte ook grof geld voor de Kuifje beeldjes.
Dit nieuwe model, vanaf april leverbaar tegen inruil van 2.656,-, is nog wel te pruimen.