Deze was al een keer aangekondigd in de podcast van Mannen van de Tijd, maar vandaag zag ik de eerste beelden.
Ik vind ze fraai, al hou ik het qua emaille even bij mijn anOrdain model 2
Deze was al een keer aangekondigd in de podcast van Mannen van de Tijd, maar vandaag zag ik de eerste beelden.
Ik vind ze fraai, al hou ik het qua emaille even bij mijn anOrdain model 2
Krijg er geen stifke van
Leuk gedaan. Maar kan ik zelf niets mee.
Hier de collectie: Collection — D E R I J K E & C O.
Ik denk dat hij niet meer van de -briljante- Nijntje associatie afkomt. Terecht.
Leuke Lancia Aurelia op de plaat. Of ik hem zou kopen? Nee, de Amalfi en Nijntje Moon phase vind ik wel leuk.
Guy Allen maakt overigens best leuk getekende cartoons in Octane Magazine.
Leuke dingen. Maar 3000+ euro voor een gimmick met een Sellita… Hmja.
Not my cup of tea…
Heel mooi gedaan. Je ziet dit soort gedecoreerde wijzerplaten ook wel bij andere merken zoals Patek:
Niets voor mij.
Dit dus. Leuke horlogecollectie, maar echt overpriced.
Niet mijn ding en veel te duur. Heb wel mooiere horloges van kleine Nederlandse bedrijven gezien. Delft Watch Works, Staudt enz.
Niet mijn ding
Ik vind dat je je erg diplomatiek uitdrukt. Dit zijn de meest zaaddodende wijzerplaten die de Rijke & Co ooit geproduceerd hebben.
Grappig genoeg is de standaard Amalfi wel erg tof, vind ik de kast erg mooi, en doet diezelfde illustratie het erg goed op de caseback. Mijn keuze, nu alle nijntje maanfases uitverkocht zijn?
Ik vind echt puur en alleen de wijzerplaat van deze nieuwe gewoon kut. En met skelet-wijzers ook nog eens moeilijk afleesbaar.
Die afleesbaarheid is wel een dingetje inderdaad. Ik heb daar op mijn aNordain model 2 ook last van met vergelijkbare wijzers.
Wat ik wel mooi vind het het ambacht van de wijzerplaat. Van anordain wel eens gehoord wat zo’n plaat kost om te maken (en dat is dan nog zonder deze detaillering). Dan ben je al best een groot deel van die 3000 euro “kwijt”.
Dat is dan grappig genoeg weer de reden dat ik geen AnOrdain green fumé heb. Wijzerplaat fantastisch, wijzers minder mooi en nipt te kort. Ik zie wat ze doen met de strepen van de indices, maar mijn OCD staat het niet toe. Geweldige horloges verder, AnOrdain.
Die roerstaaf van de Paulin Modul C valt exact om de indices heen, maar vind ik nog veel erger te kort:
Zelfs de KS is kolderiek kort en ontdaan van iedere vorm van finesse. Het is net alsof het door een vierjarige getekend is.
De wijzers van de Rijke zijn hier ook te kort, op dit model. Ik zie waarom, want ze willen de omtrek van de emaille delen raken, maar het resultaat is koddig en niet sierlijk.
Bovendien ben ik het niet eens met de compositie. Ik had die auto/boot nooit bovenaan gehad, maar anders op de wijzerplaat gezet. Deze tweedeling met die illustratie op de bovenste helft voelt geforceerd en krampachtig, wat de complete anti-these is van de Amalfi kust.
Die wagen van de Rijke is van een Amerikaanse detective met een alcoholprobleem en een raspende stem die in een noir scenario Las Vegas moest ontvluchten richting een motel in de woestijn.
Amalfi, daarentegen, is heel erg niet zijn bestemming:
Sure?
hoewel ik de lijnen van de kast inderdaad ook wel mooi vind ben ik niet zo fan van het mechanisme om het uurwerk te draaien ‘in de kast’.
Jazeker! De wijzerplaat zou een kwartslag gedraaid moeten worden om een rechts-drager te accomoderen, maar verder prima, ik vind het een leuk idee.
De oorspronkelijke klassieke beige versie van dit horloge was nog het meest “Amalfi”, in mijn ogen.
Die wordt volgens mij dan ook niet meer gemaakt. Zucht.
Nijntje en Amalfi zijn cooler.
nou dan zit je goed ja