Nieuwste aanwinst... een quartzje

Toen ik enige tijd geleden enkele horloges van Marc-B1 zag, bleef m’n blik langer dan nodig hangen bij de Aerospace…

Nu weten we allemaal dat je van het horlogevirus bijna nooit geneest en dat het sluipend maar onverbiddelijk hard kan toeslaan.
Maar dat ik me hier niet tegen kon verzetten, neen dat had ik nooit gedacht. Een -toch niet zo goedkoop- niet-mechanisch horloge… zo zie je maar… :wink:

Toen ik de prijs bij de juwelier zag moest ik wel even slikken ! Viel wel even buiten het budget dat ik eraan wilde besteden :frowning: .

Dus dan maar gezocht … gezocht… gevonden, nee toch niet je dat, of de papieren ontbraken of ze waren teveel gebruikt, of…de kleur was mis of… of… Er was altijd wel iets dat me tegenhield. En was dit geen controversieel model ? Toch niet beter uitkijken naar de nieuwere Advantage ?.. zucht… maar het vuurtje bleef smeulen…

En dan, gisterenochtend: te koop aangeboden: het horloge, nieuwste model, ongebruikt, zeven maand oud incl papieren, dozen, lopende garantie, COSC certificaat, alle stickers er nog op, halve prijs… en een telefoonnummer. Te mooi om waar te zijn ?

Gebeld, gereden, heel nauwkeurig gechecked, nog even gebeld naar de (erg gereputeerde) Breitling-dealer waar ie gekocht was, bewonderd en beklonken. De verkoper bleek een echte verzamelaar van top-merken.

Op zo’n moment ben je blij dat er verzamelaars bestaan die enkel verzamelen om te “bewonderen”, niet om te dragen en er af en toe eentje verkopen :smiley: .

Nou hier is ie dan, de nieuwe(ling)

Met Vriendelijke Groeten en Dank aan het Virus…

Morse.

Heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi, zoek ik ook nog.

Lekekr als je zo iets kunt kopen dat je graag wilde hebben! Gefeliciteerd met je aanwinst Morse!

Mijn beste,

Proficiat !! met deze nieuwste aanwinst.

En ik schrijf met klem, “nieuwste aanwinst”. Wat suggereert dat deze aankoop een schakel is, van een ’bracelet’, waarvan er velen nodig zijn wil het aan het verwachtingspatroon voldoen om uiteindelijk te worden wat het moet zijn, namelijk: een “VIRUS” :smiley: :smiley: :smiley:
Maar alle taalkronkels op een stokje, het is een SCHITTEREND horloge. Een horloge van grote klasse, “van een wereldklasse” (tu)
Een lust voor het oog en een verankering voor de pols waaraan het gedragen zal mogen worden.
Veel genot bij het dragen van dit fraaie horloge.

Orologio Signaturis Temporis

kwijl,kwijl,kwijl:):slight_smile:

kortom:heel mooi.

Bah, een quartz ! Da’s geen écht uurwerk, dat tikt niet, daar zit geen ziel, stomme batterij !!! :smiley:

GEINTJE !!! ( = grapje in het vlaamsch ! )

PROFICIAT met je eerste Breitling !!!
Draag hem niet té veel of je geraakt besmet !!! En da’s een hele dure ziekte !
Het is een prachthorloge met een mooie functionaliteit.

Ook zéér mooi op een bruine croco.

Blij dat ik niet meer de enige quartz-drager ben :wink:

Alhoewel, morgen draag ik mijn Avenger Seawolf !

Indien zo’n gelegenheid zich voodoet dan niet lang twijfelen inderdaad, maar checken en toeslaan.
Mooi horloge. Heb ik ook lang willen hebben (die wens is ingehaald door verandering van smaak voor het budget ervoor beschikbaar was). Veel plezier ermee!

En dit deed Morse dus watertanden :smiley:

Gefeliciteerd Morse, ziet er indrukwekkend uit :slight_smile:

Prachtig horloge.

HALVE PRIJS!!!

Dat is heel goed gedaan. Ik heb 15% korting op een nieuwe gehad. Maar ben ik jaloers? Natuurlijk niet!!!

grrrr :wink:

Marijn.

Mooie klok, maarre … ik blijf zelf altijd steken op een gevoelsmatige prijsbarriere die een quartz uitvoering mag kosten € 350 a 400. Anders moet het voor mij absoluut een mechanisch horloge worden, te weten dat een mechanisch horloge met een Valjoux 7750 als voor een € 485 nw te koop is maakt het voor mij een ondoordringbare barriere voor een quartz. klok.

Jij hebt blijkbaar de barriere ‘geslecht’ , knap hoor!(tu)

Genesis

Dat iedereen nu plotseling van kwarts houdt…?:o

Hartstikke mooi! (tu) Geniet ervan!

Hoi Genesis,

Ik volg je volledig in deze, en ik verzamel dan ook zelf bijna uitsluitend mechanische horloges (het liefst nog de oude of “dode” musjes die ik op rommelmarkten of beurzen tegenkom en zelf met plezier restaureer. Heb er uiteraard ook nieuwe omdat op precisie-mechaniek geen leeftijd staat.

Mijn “drempel” voor een quartz ligt zelfs nog lager (en toch heb ik er ook een vijftal).

Maar dit was geen echt beredeneerde koop, dit was een soort fascinatie voor een model (zelfs niet voor het “merk”), net zoals ik onlangs ook een Tissot T-Touch heb gekocht (met echt bruikbare functies) en enige tijd geleden zelfs een Braun (klassieker voor een “prikje”)

Wat me echt aantrekt in de Aerospace weet ik niet zo precies te verwoorden, maar het is waarschijnlijk het design van de wijzerplaat (heel rustig en toch verfijnd) en de strakke vormgeving en opzet van de wijzers.

Ook het gebruikte materiaal (Titanium) en de balans tussen kast, band en de rest van het uurwerk stralen een soort “rust” uit en alles is perfect afgewerkt (mag ook wel voor die prijs…).

Overigens, het is in mijn ogen geen “opvallend” uurwerk , ook dat apprecieer ik

En natuurlijk, om eerlijk te zijn: het was een beetje een “coup-de-foudre” zoals ze hier zeggen. En dan valt alle ratio meestal meteen weg… Tja…

Met Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Grappig dat je de Tissot T-Touch aanhaalt, dat is de enigste quartzklok die ik de afgelopen 2 jaar heb gekocht en verkocht. Maar ik serieus overweeg om weer te gaan kopen. Ik vind de Breitling inderdaad een mooi horloge de titanium uitvoering geeft hem een mooie uitstraling. Het nadeel van titanium is dat het heel erg gauw bekrast dus je moet er erg voorzichtig mee zijn. Als ik je een tip mag geven, bij geborsteld titanium waar niet al te diepe krassen in komen is het heel erg makkelijk om het horloge weer als nieuw te krijgen, gebruik Scottisch Bright (is vergelijkbaar met de ruwe kant van een afwassponsje zoals je die be elke supermarkt tegenkomt, GEEN Brillo, maar dunne schuurzijde op de spons zogezegd. Dat is te krijgen in een industriele vakhandel.

Heb eens van een forumlid een Seiko Samurai Titanium gekocgt die toch flink bekrast was, met wat werk met behulp van Scottisch Btright weer helemaal als nieuw geworden!(tu)

Genesis

prachtig echt breitling ondanks quartzje zeer mooi ik heb er zelf ook een gehadt maar ik vond de kroon tescherp dit was wel een van de eerste is nu verbeterd veel plezier er mee gr.