Deze Elma is 1 van de nieuwe aanwinsten. De wijzerplaat vind ik erg mooi oud geworden/gepatineerd. Ook de kast ziet er nog vrij redelijk uit, wel wat gebruikssporen. Ik twijfel of de kroon origineel is.
Ik kan een 3 ontdekken op de platine, maar ik tast nog in het duister over wat voor uurwerk het is. De diameter is 37 mm zonder kroon wat behoorlijk is en er zit een flinke spacer ring in. Zou de kast origineel bij het horloge horen?
Graag jullie mening of aanvullingen.
Thnx! De wijzers zijn allebei in precies dezelfde stijl, alleen de uurwijzer is iets dikker. Er is wel wat verschil in de lumen, wellicht opnieuw een keer aangebracht.
Ik denk een AS 1002 gezien de diameter, maar ziet er nog vrij netjes en schoon uit. Voor de jaren 40 is het zeker een mooie grootte
Mooi horloge Die spacerring lijkt me een integraal onderdeel van de kast? Dan zal ie er inderdaad via de voorkant uitmoeten, moet je het glaasje met zo’n “klauw” er af halen.
Bij deze kasten gaat het uurwerk vaak via de voorkant.
Als je het glaasje kapot maakt met de “klauw” dan is de schade beperkt, kan je toch gewoon een nieuw glaasje plaatsen.
Maar meestal haal je bij deze kasten de bezel incl glas los van dekast.
Probeer eens een kastmes in de kier te krijgen.
Even een update na een maand of 4 Hij loopt weer en ik heb de wijzers opnieuw voorzien van lumen, omdat de oude eruit brokkelde. Wel zelf gemixt tot een wat vintage kleur.
Klaar om te dragen, zeg ik.
Lumen verkleurt meestal of iets gelig of bruin. Ik heb naturel lumenpoeder gekocht dat je moet mengen met een gel. Daarna mix ik er okergeel of bruin pigmentpoeder doorheen tot ik de kleur heb die ik wil.