Nieuwste aanwinst - iets anders dan een horloge

Wil jullie toch mijn nieuwste aanwinst niet ontzeggen, het is weliswaar geen horloge maar een uurwerk van Jaeger LeCoultre uit de 30er jaren, t.w. Pendulette “Carte du ciel”(bron: veilinghuis Artcurial Parijs)
Het uurwerk is in perfecte staat en loopt zeer nauwkeurig.
Miguel

Praaaachtig.
Alle radertjes op één rij, is typisch voor JLC. Dit caliber wordt veel gebruikt in die speciale klokjes.
Is een interessant verzamelgebied.

Ik vind het heel mooi, alleen, wat is het? :smiley:

Is het een zonne/sterrenwijzer die ook de tijd aangeeft? Vergeef me als ik nu domme vragen stel, maar zoiets heb ik echt nog nooít gezien. :slight_smile:

Gefeliciteerd en veel plezier ermee, hij is echt heel mooi. :smiley:

super mooi!

Dit is een gewoon(??) uurwerk die de tijd aangeeft. De afbeeldingen zijn ter verfraaiing.
De achtergrond is glas in de kleur blauw en geeft een voorstelling weer van de dierenriem.
Er is ook een wat vaker voorkomende uitvoering met de achtergrond in melkwit glas.

Oh ok, bedankt voor de uitleg Zeppelin. Ik vind hem nog steeds erg mooi. :smiley:

Veel plezier ermee. :wink:

zeer apart , leuke aanwinst (tu)
veel plezier ermee

Heel erg fraai, ook wel een heel bijzondere uitvoering van zo’n LeCoultre “baguette”, meestal zit zo’n uurwerkje in een wat kleinere transparante deco “kast” als buroklokje; zoiets als deze heb ik nog nooit gezien.

Gefeiliciteerd met je mooie aanwinst, echt heel zeldzaam (tu)

Ik vind zo’n uurwerk-op-rij erg leuk. Laatst zat ik naar “flog it” of “cash in the attic” op de BBC te kijken (fantastische programma’s) toe er een Jaeger LeCoultre met dergelijk uurwerk geveild werd. Wel een wat meer standaard ding, geheel doorzichtig, vierkant met goudkleurige ombouw. Die ging niet weg want de minimum prijs werd niet gehaald en die was iets van 200 pond (=300 euro)! Nou, als ik in die zaal had gezeten had ik 'm voor die 200 pond wel meegenomen!

dat ziet er mooi uit staat vast wel mooi in de huiskamer

Henrik Schreef:

Ik vind zo’n uurwerk-op-rij erg leuk. Laatst zat
ik naar “flog it” of “cash in the attic” op de BBC
te kijken (fantastische programma’s) toe er een
Jaeger LeCoultre met dergelijk uurwerk geveild
werd. Wel een wat meer standaard ding, geheel
doorzichtig, vierkant met goudkleurige ombouw. Die
ging niet weg want de minimum prijs werd niet
gehaald en die was iets van 200 pond (=300 euro)!
Nou, als ik in die zaal had gezeten had ik 'm voor
die 200 pond wel meegenomen!

Als het om dat soort dingen gaat zijn die Britten soms gek, ik kijk altijd naar Bargainhunt ed. met een af en toe openvallende mond.

Maar ik vind dit echt heel erg gaaf, echt een conversationpiece :smiley:

Heel bijzonder! Nog niet eerder gezien. Geniet ervan!

Mooi klokje Miguel.
als dit soort uurwerkjes in een horloge zitten, zijn ze peperduur.
deze corum ““golden bridge”” is nog één van de goedkopere, met 5000,- euro

Groet, andré

Bargainhunt en Sun Sea and Bargainspotting zijn misschien de leukste programma’s op tv. Vooral die Tim Wonnacot, je lacht je helemaal gek!

Henrik Schreef:

Bargainhunt en Sun Sea and Bargainspotting zijn
misschien de leukste programma’s op tv. Vooral die
Tim Wonnacot, je lacht je helemaal gek!

de BBC heeft veel van dit soort leuke en interessante programmas ,

Die Tim is trouwens ook een horlogeverzamelaar, hij draagt zowel vestzak en vintage polshorloges.
die 2 experts zitten er vaak compleet naast, er was laatst een kanditaat die per sé een oude
reiskist kocht tegen het advies van de ““expert”” in, die kist kostte 40 pond, en bracht 1200 pond op :slight_smile:
de Antique Roadshow blijft wat mij betreft toch wel nr 1

Groet, André