Omdat ik de eerste keer zeer tevreden was over mijn deal op Ebay, besloot ik het nog een keer te proberen.
Deze keer een Lemania 105 chrono uit de 50’s. Opnieuw ben ik erg te spreken over een koop op Ebay. Zoals beschreven loopt het horloge soepel en goed op tijd en reset de chrono netjes op 0 (zo goed als, want zo te zien heeft de secondewijzer van de chronograaf een tikje gekregen en buigt deze iets naar links). Dat lijkt me een kwestie van voorzichtig een tikje terug (laten) geven, toch? Iemand?
De kast heeft wat gebruikssporen/slijtplekken, maar ik kan me er niet aan storen. Ook de wijzerplaat is door de jaren aangetast, maar dit levert imho een prachtige patina op.
Mooi ding zeg! Zo een zou ik ook nog wel willen hebben: staal, mechanisch en nog een beetje geschiedenis ook (Lemania is toch hofleverancier van topchronograafwerken). Alleen zou ik het zelf nog niet aandurven via eBay. Is het een kwestie van ‘buy the seller’ en goed onderzoek doen of blijft het ondanks alles ook een beetje durf en geluk hebben? Is het handig om bij de prijs alvast voor jezelf een service in te calculeren?
Dank je wel. Nou, ik ben totaal geen expert op het gebied van Ebay hoor. Is het tweede horloge dat ik via Ebay besteld heb.
De eerste keer ging het goed dus ik dacht het nog maar eens te proberen.
Ik wilde inderdaad een “geleefde” chrono, staal en met een fatsoenlijk formaat. Ik kwam hierop uit
Ik kijk naar de score van de verkoper en de reacties van mensen, maar verder dan dat blijft het natuurlijk een gok. Ik geloof wel dat je redelijk beschermd wordt, omdat je “gedekt” wordt door te betalen met Paypal.
Ik had inderdaad een bedrag in mijn hoofd door het internet af te spitten op verkoopprijzen voor deze horloges. Daar een bedrag afgehaald als reserve voor een eventuele servicebeurt en dat bedrag heb ik als voorstel naar de verkoper gestuurd. Daar ging hij gelukkig mee akkoord
Dank je wel. Nou, ik ben totaal geen expert op het
gebied van Ebay hoor. Is het tweede horloge dat ik
via Ebay besteld heb.
Melvin,
Prachtige aanwinst, gefeliciteerd! Aan het uiterlijk niets doen, want zo is het horloge op zijn mooist.
Wat betreft Ebay, als je maar met Paypal betaalt kan je dat rustig doen.
Als er iets aan de hand is kan je eventueel via Paypal je geld terug halen.
Ik betaal indien nodig ook wel eens met bankoverschrijving, maar dan alleen voor defecte project horloges. Met bankoverschrijving is er wel degelijk een risico, want dan heb je geen mogelijkheid om je geld terug te halen. Maar dat risico valt in het niet bij het risico dat een defect project horloge altijd al betekent.
Weest niet bevreesd André haha. Ik doe helemaal niets aan het uiterlijk, want je hebt helemaal gelijk. Volgens mij hebben we wel dezelfde smaak qua gepatineerde wijzerplaten.
Ik ben er wel mee naar de horlogemaker geweest, ondanks dat het goed liep. Volgens de Timegrapher liep het een fractie te langzaam. Hij heeft me ook door de oogloep-bril naar het uurwerk laten kijken en de (vele) vuiltjes en haartjes waren duidelijk te zien, dus maar meteen achtergelaten voor een servicebeurt. Kan die dalijk weer jaaaaren mee en meteen de secondewijzer weer netjes recht laten zetten