Nieuwste aanwinst - Vostok Amphibian

Verleden week heb ik van een forumlid deze nieuwe Vostok Amphibian gekocht. Het is mijn eerste Rus dus ik wist niet goed wat te verwachten. Je hoort er meestal goede verhalen over en dit tegen een lage prijs.

Nou mijn eerste indruk was erg goed, mooi horloge! Het is een zwart gecoat exemplaar wat zeldzaam is heb ik begrepen. De wijzerplaat is diep zwart en de band zie ik meer als zeer donker paars, heel apart en mooi. Deze band is voor de prijs prima, dubbele beveiliging en mooi gevormd. Wel licht, het totaal incl. horloge komt met 2 schakels eruit op 100g.

Wat je alleen onder een bepaalde lichtval ziet zijn de golfjes boven de dag aanduiding. Fraai.

Het is een automaat die mooi in een soort tonnetje is verwerkt.

Ook de achterkant is prima voor elkaar.

Over de nauwkeurigheid ben ik minder te spreken, een afwijking van +40s/dag. Misschien dat dit nog bijtrekt?
En ik las toen ik het horloge al een paar dagen in mijn bezit had dat deze ook met de hand kon worden opgewonden. Nou mij lukt het amper, als ik de kroon losschroef dan gebeurt er niks en een beetje uittrekken is meteen de tijd- en dag- (gewoon draaien totdat je lam bent :wink: ) verstelling. :S
De lume is goed, ik zag rond 4 uur 'snachts de tijd nog goed genoeg.
De bezel is apart, klikloos rond te draaien in beide richtingen, maar wel stevig genoeg.

Al met al ben ik er blij mee, mede door de looks. Maar met als referentie een Orient Mako en Seiko DX als automaat voelt dit toch goedkoper aan, maar dat is hij dan ook.

Groeten, Johan

Gefeliciteerd met deze leuke amphibia! Wel vreemd, ik vind mijn amphibia juist verbazend precies lopen. Loopt wat voor, maar zeker geen +40s/dag.

Het opwinden; tja dat is wat vreemd in het begin, door de ‘losse’ kroon. Maar dat heeft juist ook weer een soort charme vind ik! Gewoon los schroeven en lichtjes uittrekken tot je voelt dat ie hem ‘pakt’.

Veel plezier!

gr, HjR

Bedankt HjR voor je reactie. Het is me gelukt om hem handmatig op te winden! Poeh, dat kijkt wel nauw, niet aan beginnen als je haast hebt want dan verzet je gegarandeerd de tijd :slight_smile:

Ben nog vergeten te vermelden in mijn ‘mini review’ dat, zoals de naam Amphibian al doet vermoeden’ het horloge 20atm waterresistant is. Heb er zonder problemen mee gedouched.

Ik heb dezelfde zwarte Amphian, deze wijkt ook iets af. Ik vind dit geen probleem, zeker niet gezien de aanschafprijs. Maar ik heb ook de blue diver en deze loopt wel precies gelijk met mijn Seiko Arctura. Het kan per serie of productie batch verschillen denk ik.
In ieder geval veel plezier met je eerste Rus.

Mvrgr, Andre

Bedankt voor je reactie, het is ook geen probleem, kwaliteit/prijs is erg hoog nog steeds. Misschien moet het uurwerk ook even inlopen.

Vreemd trouwens dat de kwaliteit foto’s die je ziet veel slechter is dan de .jpg die ik heb geupload naar albumpuntnl… voor de toekomst gaan we dat anders doen.

Mooi horloge(tu). Aparte kleur met de donkere coating. Qua afwijking denk ik dat dat per horloge verschilt. Maar dat is natuurlijk ook de charme van een mechanisch uurwerk toch… Die van mij loopt momenteel 10 seconden achter, maar ook die moet nog inlopen. Veel plezier ermee.

Gr Wouter

Mooi Johan, het horloge kun je zo even laten reguleren bij een horlogemaker. Zo’n 2416 kán veel nauwkeuriger (tu)

Bedankt voor je bericht. Dat denk ik ook maar ik kijk het nog even aan i.v.m. de nieuwigheid en ‘inlopen’. Heb de Vostok sinds dit draadje weer aan en gelijk gezet en hij loopt nu +5s voor in een hele dikke 6 uur. Dat is al een stuk beter :slight_smile:

Sommige horloges zijn geweldig mooi maar worden saaier als er langer naar kijkt, het leuke is dat ik van deze het uiterlijk steeds meer ga waarderen.

Leuke Rus! (tu) Ik heb zelf ook twee Amphibians met dit caliber in huis en ze lopen verdomd nauwkeurig.

Gefeliciteerd met de leuke Amphibia. Leuk horloge voor weinig geld(tu)

En de 2e meting, na 24 uur is inderdaad de afwijking gereduceerd tot +20s/dag. (tu)
Van 40s naar 20s naar precies op tijd? (en dan -20 :smiley: )

Proficiat!