Vandaag kwam de postbode weer met een mooi pakketje, en wederom een vintage Seiko Chronograaf.
Het gaat om de Seiko Pogue, maar deze keer een 100% originele. Ik had er al een welke helaas wat aftermarket onderdelen had, maar nu heb ik een volledig originele binnen gekregen
De staat is nog erg netjes, helaas heeft hij op 9 uur wel een plekje op de wijzerplaat maar verder ziet hij er nog goed uit, zeker voor de leeftijd.
Ik ben helemaal in mijn nopjes met deze schitterende nieuwste aanwinst.
Hier dan wat foto’s icm mijn andere Pogue (welke nu dus te koop staat).
En wat foto’s van de nieuwste los:
Mooi zo’n helemaal originele Pogue. Ben wel benieuwd welke aftermarket-onderdelen je op je eerste exemplaar gevonden hebt. Bij deze modellen zijn origineel en aftermarket soms moeilijk uit elkaar te houden, ook omdat er veel versies van zijn.
@Oom_Piet
De aftermarket onderdelen die ik zo weet is de chronograaf-wijzer, deze hoort druppelvormig te zijn, ipv het rechte wat bij mijn oude het geval is.
Daarnaast is de bezel aftermarket (volgens mij) en de binnenring (de witte draaibare bezel). Deze hoort een soort lume-achtig iets te hebben bovenaan, terwijl de aftermarket gewoon geprint is.
Verder is het altijd lastig te bepalen wat nou wel of niet aftermarket is omdat er zo verschrikkelijk veel soorten en combinaties zijn ja.
Het is en blijft lastig te zeggen, de Chinezen (of waar die onderdelen ook gemaakt worden?) zijn ook niet achterlijk lijkt me… Ik neem aan dat de aftermarket onderdelen ook wel zullen verbeteren in kwaliteit tot je straks geen verschil meer ziet.
Post gerust een foto van jouw exemplaar altijd leuk om ze te zien.
Als ik zo kijk ziet hij er goed uit
Een aftermarket-wijzerplaat kun je blijkbaar herkennen aan de vorm van de lumen (ik zie het verschil alleen nog steeds niet…) dus misschien dat iemand anders daar iets van weet, maar zover ik kan zien ziet het er goed uit. Zeker ook omdat de kleur van de lumen matcht met de kleur van de lumen op de wijzers.
De inner-bezel ziet er ook goed uit, net als de bezel. Als ik zo kijk zou ik zeggen 100% origineel
Erg gave staat ook trouwens! En mooi met de gele inner-bezel, ik weet alleen nog steeds niet wat ik nou mooier vind, wit of geel… Beide heeft zo z’n charmes.
Uit welk jaar komt hij overigens? Ik zie namelijk dat je de H-link bracelet eraan hebt zitten. Tot 1975 is hij recht zoals bij jou het geval is, vanaf 1975 is hij tapered zoals bij mij het geval is. Dan is de bandaanzet dus 19mm maar is hij meteen na de endlink ongeveer 22mm
Helaas is hij alweer verwijderd van marktplaats… Maar voor 75 euro zou het een koopje zijn! De gemiddelde niet werkende gaat via Ebay nog voor meer geld weg…