Beste horlogevrienden, forumleden en ‘klokkengekken’
Graag wil ik het volgende met jullie delen.
Sommige forumleden weten dat ik hier best al een tijdje mee doe, vanaf 2014 om precies te zijn, dus ruim 6 jaar nu en dat ik ook heel even weg ben geweest en onder mijn huidige profielnaam weer ben terug gekomen. Anderen hier hebben nog nooit van mij gehoord. Zo werkt dat op een groot forum.
Dit topic is uiteraard voor iedereen zichtbaar, maar vooral gericht aan de mensen die mij kennen: mijn horlogevrienden, forumleden die door de jaren heen bij mij thuis zijn geweest en ook forumleden die met mij ‘zaken’ hebben gedaan, horloges met mij hebben geruild, van en aan mij hebben gekocht en verkocht en alles met mij hebben gedeeld wat bij onze mooie hobby hoort.
Veel kennis heb ik hier mogen opdoen, van de vele bevlogen liefhebbers en verzamelaars die ons mooie forum rijk is. Verder heb ik op mijn beurt ook kennis mogen doorgeven en delen met andere leden, met daaronder ook best wel wat jonge beginnende leden.
Als ik nu teruglees lijkt dit net een afscheidsrede, en nog een wat trieste versie ook eerlijk gezegd, maar dat is geenszins waar.
Het tegenovergestelde is het geval namelijk. Ik schrijf dit topic om jullie juist iets heel erg leuks mede te delen; iets waar ik naartoe heb geleefd de afgelopen maanden en waar ik mij eigenlijk al langere tijd- zonder het mezelf bewust te realiseren- op heb voorbereid…
Eind van deze zomer speelden er twee voor mij belangrijke zaken: 1) mijn horlogecollectie werd door de jaren heen te omvangrijk en daar moest iets aan worden gedaan en 2) ik begon de leeftijd van 60 jaar dicht te naderen en maakte de balans op van mijn leven tot nu toe. De overwegingen over dat laatste ga ik jullie echt wel besparen, want dan zit ik hier morgen nog aan te schrijven en is iedereen ondertussen in slaap gevallen… voor zover dat nu al niet het geval is…
Kort een goed: na 45 jaar actieve horlogeliefhebberij te hebben mogen genieten en nu op een nieuw beslissingsmoment in mijn leven te staan, voor wat betreft zakelijke carrière, heb ik na ellenlange gesprekken met betrokkenen besloten om van mijn jarenlange hobby mijn beroep te maken. Beter laat dan nooit! En daarmee tevens mijn laatste zakelijke uitdaging- voor zover ik dat nu kan zien- in mijn leven aan te vangen… De start van een serieuze webwinkel in Vintage- en Youngtimer horloges. Ik zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet, maar ik vind het wél keigaaf dat ik dat nu nog ga doen! Overigens doe ik dit niet alleen, maar samen met een compagnon; een goede horlogevriend, vintage liefhebber ‘pur sang’ die tevens gediplomeerd horlogemaker is.
Uiteraard ben ik zeer enthousiast over dit gebeuren en dat wilde ik hierbij graag met jullie delen.
De regels van het forum- waar ik zelf uiteraard begrip en respect voor heb- staan mij niet toe om verder mededelingen te doen over mijn zeer recent gestarte bedrijf. Dat ga ik dus ook beslist niet doen… maar ‘Google is your friend’ en mijn forumnaam spreekt voor zich.
Ik heb altijd met veel plezier mee gedaan op het HF en ik hoop oprecht dat ik dat ook, ondanks mijn nieuwe zakelijke activiteiten, mag blijven doen op dezelfde onbevangen manier als voorheen. Ik ben en blijf bovenal een horlogeliefhebber en van daaruit is ook mijn nieuwe bedrijf geboren.
Als je dit oeverloos lange verhaal tot zover uit hebt kunnen lezen: oprecht dankjewel! En zo niet: even goede vrienden. In ieder geval wél heel graag tot ziens!
Beste groeten,
Harry (aka Niglo)