Nikkelallergie

Ik zou graag mijn verloofde een horloge cadeau doen. Het probleem is dat ze een nikkelallergie heeft. Zo kan ze bevoorbeeld geen “niet gouden” juwelen dragen (denk maar aan de vele moderne juwelen er tegenwoordig te koop zijn.

Nu vroeg ik mij af of dit ook problemen zal opleveren met stalen horloge kasten.
Zo heb ik mooie horloges gezien van Balmain, maar als ze er niet tegen kan, heeft het zin.

Momenteel heeft ze een titanium horloge van rodania.

Graag jullie reacties.

groeten,

Garak

Titanium is ook het eerste wat bij mij op kwam. Er bestaan volgens mij ook wel anti-allergische stalen kasten, ik zou eens bij een goede juwelier binnenstappen en me laten voorlichten.

Ruud

Mijn vrouw kan ook niet tegen nikkel en zilver geeft ook problemen
Dat wordt dus goud of titanium, zelfs in chirurchisch staal zou een beetje nikkel zitten.

Groeten, Tom V.

Mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Zij komt vooralsnog niet verder dan een titanium horloge.

Alles hangt van de sterkte van de allergie af . Er zijn zoals door anderen reeds vernoemd zelfs stalen kasten die allergie-arm zijn . Ze bevatten echter meestal nog wel een portie nikkel maar die beter gebonden in in het metaal en zich dus moeilijker laat vrijgeven . Indien je voor zekerheid wil gaan zit er weinig anders op dan titanium . 100% allergie vrij , of enkele andere zer exotische stalsoorten . Titanium is dus de enige oplossing die met zekerheid in anmerking komt . Nog iets wat eventueel kan helpen is het contact oppervlak te verkleinen . Dus bijv , een allergie arme stalen kast maar zonder slalen band . Het contact oppervlak wordt kleiner en de kans van een allergische reactie dus ook . Indienje dan nog de achterkant van de horloge voorziet van tape , blijft het resterende deel zo klein dat de kans opallergie zeer klein is . Belangrijk , horloge uitdoen bij activiteiten waarbij water enof zweet aan t pas komt . Door water en zeker zweet verhoogd het uitlogen van nikkel uit het metaal en wordt het contact oppervlak onnoemelijk veel vergroot .

Kijk een bij Sinn vooral naar de tegiment modellen alleen weet ik niet of Sinn ze ook heeft in dames modellen.

Weet er iemand welke merken er (betaalbare maw <=1000€) titanium dameshorloges in hun gamma hebben?
Ik heb eens naar Sinn gekeken, maar die vond ze niet mooi.

Hallo iedereen.
Naar ik vernomen heb mogen in de gehele EU geen horloges meer verkocht worden, waarbij nikkel in de kast of band verwerkt is. Ik denk sedert 4 of 5 jaar.
Mijn vriendin is ook allergisch voor nikkel. Dat is aan het licht gekomen bij de invoer van de Eurocentjes.
In 2003 zag ik een mooie klok van Michel Herbelin, op zoek gegaan naar een verkoopspunt en die verkoper zei me dat het, naar ik geloof, in 2002 was dat het verboden werd. Heb dan de klok gekocht en mijn vriendin heeft niets van problemen ondervonden ook al heeft ze een zware allergie op nikkel. Ze heeft nu ook een PP24 en heeft ook geen problemen met die klok. Ze heeft ook een Balmain van 2000 en ook geen problemen ermee.
Maar vraag het zeker de verkoper. Hij is tenslotte verplicht om ev. problemen met allergieën te melden, dacht ik.
Mvg, Tom L.

Helaas wil nikkelvrij niet zeggen dat er geen sporen van nikkel inzitten.
Ik ken iemand die een hele zware allergie heeft voor nikkel en die heeft er altijd nog last van.

tja, ik zal eens gaan informeren bji de juwelier.

Ik denk dat er uiteindelijk maar 1 ding op zit, en dat is gewoon proberen.
Als ze er echt niet tegen kan, kan ik de horloge nog altijd hier te koop zetten :wink: