Nisus duiker met sexi plexi :)

Geukkig heb je de tandwieltjes gevonden en binnen gekregen.
Het is een prachtig horloge, het zou leuk zijn als alles het weer doet.
Ook handig dat je de link van Obsolete Watch hebt gelaatst, kan ik er ook even rondsnuffelen.:smiley:

:slight_smile:
Hij heeft veel leuk spul! Ik heb hem gewoon gemaild met mijn vragen en dat was geen probleem. Ik kreeg zelfs een PDF van het 4000n caliber zodat ik het juiste onderdeel nummer kon doorgeven :slight_smile:

Dat is goede sevice, de pdf’s van heel veel calibers is hier te vinden en op te slaan.
http://www.cousinsuk.com/
Onderaan staat “document downloads”, ook veel van de oudere calibers

Hij is alweer klaar :slight_smile: foto’s volgen later.

Ik heb nu dus weer twee “compressor” horloges :slight_smile:
De Lincoln compressor tikt ook weer lekker door, maar daar maak ik wel een ander topic van.

Het tandwieltje vervangen was simpel, alleen toen kreeg ik de opwindstift niet meer in het horloge :frowning: Moest ie nóg verder uitelkaar

Bleek dat een tandwiel van het opwind/wijzerverzet mechaniek scheef zat. Maar nu werkt alles weer perfect :slight_smile: Mede dankzij John van http://www.obsoletewatchandclockparts.com/index.htm en mijn bergeon schroevedraaiers. Ook een héle goede aanwinst.

Plaatjes

Ik heb met een streepje aangegeven welk tandwiel scheef zat

tandwieltje op zijn plek:

Nu alleen nog de rotor plaatsen.

En ik geniet nu van de rustige tik van mijn mooie Nisus duiker :slight_smile:

Mooi dat hij gerepareerd is, prachtig horloge.

gaat het deksel ook niet een 5e slag?? ik heb zo een zelfde deksel op een unicar en die gaat maar een korte slag en IS dan OPEN. ik draaide ook door als een malle maar moest dus feitelijk het deksel lichten na de kleine slag. maar tis niet gezegd dat dat bij deze jouw horloge ook zo is, maar het proberen waard.

gr jaap

Jouw enicar heeft ook een super compressor kast, maar de enicar versie is weer extra bijzonder omdat die een bajonet sluiting heeft :slight_smile: (ik heb daar ook eentje van) Alle andere super compressor kasten moeten het doen met een schroefdeksel.

idd zeg je het met de juiste bewoording: bajonet sluiting.
Overigens was ik te snel met mn reactie of te langzaam met lezen, je had de kast al open haha. evengoed bedankt weer en geniet van de hobby.

Jaap

O ja, op mijn enicar deksel zie ik bij de rand een I en een O staan. Als de I ter hoogte van de kroon staat is de kast dicht, de O ter hoogte van de kroon draaien en het deksel kan gelicht worden.