Nisus duiker met sexi plexi :)

Zoals marco in het topic over zijn hamilton al zei, sexi plexi :slight_smile:
Ik heb hem nog maar net binnen, maar ik ben heel blij met mijn Nisus automatic duikhorloge uit de jaren '50 :slight_smile:
Ik heb het achterdeksel nog niet los gekregen, is extreem vastgeschroefd, maar ik hoor de mooie ratel van de opwindrotor en de rustige tik van de balans.
Superdik plexiglas, lijkt bijna zo dik als de kast!
Eerste twee foto’s heb ik gauw even gemaakt, en een paar foto’s van de verkoper :slight_smile:

Als het goed is zit er een Felsa 4007 in.
Plaatje van de Ranfft site

Hmmmmmm, mooi hoor. Niks mis mee en dat plexi is inderdaad lekker dik. Zier er goed uit en de draait de innerbezel nog lekker?

:slight_smile:
Inner bezel draait perfect, er zit zelfs een “klik” in, dus hij draait niet per ongeluk tijdens het duiken. (vroeger)

Geweldig toch dan. Helemaal perfect.

Schitterend horloge. Hoe groot is ie eigenlijk ?

35mm zonder kroon volgens de verkoper

Super duiker, blijf toch een zwak houden voor vintage duikers.

SEXYPLEXI!!! (tu)

gr. Roel

zo das idd een hele mooie duiker … veel plezier ermee (tu)

Vintage rules!!!

Erg mooie aanwinst Martijn!
En dan dat geluid van die Felsa…
ik heb een voor mij te groot horloge van Zeno uit een gelimiteerde oplage met een Felsa automaat.
Qua afmetingen zou ik afstand van het horloge willen doen, maar dat geluid van die Felsa-automaat houdt mij nog tegen…

Heel veel plezier met je mooie aanwinst!

Toppie hoor(tu) Gefeliciteerd!

Nou, het is dus een supercompressor kast :slight_smile:
Ik heb de kast uiteindelijk open gekregen. Het ding zat vaster dan de wielbouten van mijn auto :frowning:

Er zit een Felsa 4000N in

Helaas een “minpuntje” terwijl ik het uurwerk aan het bewonderen was, liep de rotor vast. (ik deed écht niks raars!) Na demontage van het automatische opwindsysteem kwam ik een metaalsplintertje tegen. (ik kon wél mooi mijn nieuwe bergeon schroevedraaiers proberen)

Blijkt dus een tandwiel van het opwindsysteem een tandje kwijt te zijn :frowning:
Metaalmoeheid?

En hier zit ie.

Ik heb wel een site met onderdelen gevonden, maar ik heb géén idee hoe dat tandwiel heet…

http://www.obsoletewatchandclockparts.com/automatic-winding-part.htm

Als één van jullie nog zo’n tandwieltje heeft hou ik me aanbevolen :slight_smile:

Ik heb het tandwiel maar helemaal verwijderd, er bleken meer tanden los te zitten. Nu heb ik dus een handopwinder met automaatratel :frowning:

Die meneer van de link hierboven heeft het bewuste tandwiel :slight_smile:
Als alles goed gaat dan heb ik over enige tijd een goed werkend horloge X(

Mooie klok met inderdaad heel sexy plexi :smiley:

Ik hoop dat de reparatie naar wens slaagt, deze compressors zijn echt leuk (tu)

Geweldige klok! Heeft wel iets weg van de jlC…

Ik hoop het ook, hij had ook nog een tandwiel voor een ander horloge met compressor kast van mij, heb ik er straks weer twee :slight_smile: (drie, maar mijn enicar sherpa doet het gewoon goed)

prachtklok zeg, kende het merk niet maar zeker een blijver. Mooi dat dikke plexi, ademt toch een bepaalde sfeer uit…
Ben benieuwd wat voor werk erin zit?

De Lincoln heeft een ETA 2783, de nisus een felsa 4000n, voor een foto kan je een stukje naar boven scrollen :slight_smile:

Ik heb de tandwieltjes :slight_smile:
Vandaag binnen gekregen van de aardige meneer van http://www.obsoletewatchandclockparts.com/index.htm

Als ik de tijd heb dan zal ik beide horloges voorzien van de tandwielen, dan maak ik ook wel even meer foto’s.