Nivada Chronograph binnenwerk

Hallo forumleden,

Kan iemand mij hiermee meer informatie geven wat betreft over de echtheid van deze Nivada chronograph handopwinder
Ik zie in het binnenwerk geen Nivada geschrift staan,wel het getal 188 en letters AF
Kan het zijn deze uit vroegere jaren ‘50 dat er op de meesten binnenwerken zoals deze geen Nivada stond geschreven of is het totaal een samengesteld binnenwerk die hierin zit
Ik heb hier paar foto’s daarvan

3 likes

Ik krijg het idee dat dit een samengesteld horloge is. Een Nivada chrono met duikring zou mi de toevoeging Sea Diver op de plaat moeten hebben staan. Ook verwacht ik Nivada op een van de bruggen van het uurwerk. Wellicht kenners die hier uitsluitsel over kunnen geven?

2 likes

Mijn eerste indruk is dat er te moderne wijzers op zitten…

1 like

Venus 188 dus. Bij de balans staat “Avance/Faster” en “Retard/Slower”. (Functie daarvan lijkt me duidelijk)

1 like

Dus gaat het hier over een origineel binnenwerk die bij deze klopt ?

Geen flauw idee :smile:
Kan je andere exemplaren op internet vinden?

Ik heb op internet even bekeken maar paar kunnen vinden waar binnenwerk ook venus 188 erop staat met AF ook geen nivada geschrift dus
Verder geen vooruitzichten

In die tijd werden de Venus movements niet gemerkt met een merk. Volgens mij gewoon het goede uurwerk in dit horloge.

1 like

Dank voor deze info

Hoi @DEV06, ik vroeg mij af of je kunt laten weten welk model dit volgens jou is? Ik vind hem erg tof. Overigens (voor zover ik weet) is dit het correcte uurwerk.

Als aanvulling, mag ik vragen of het klopt dat jij dit horloge hebt verkocht? Ik krijg nu (voor zover ik zie) precies jouw exemplaar aangeboden. Met dezelfde krassen, slijtage en bandje, enz.

Kun je laten weten waarom je deze hebt weggedaan (en voor welke prijs)? Ik wil namelijk niet een miskoop doen.

Bedankt!