Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver remake

En ook BTW neem ik aan? Hoeveel waren de invoerkosten? Is het een percentage vd aankoopprijs?

Je kan nu een Depthmaster customizen, vandaar dat ik het vraag. Die is relatief niet zo duur (ongeveer 875 euro schat ik), maar door al die extra kosten ga je weer richting de 1200 euro, wat toch aanzienlijk meer is.

Invoer is €0,30 tot €0,80 + 21% btw + voorschotprovisie (bij FedEx 2,5% over het af te dragen bedrag). Als je 21,5% rekent zit je goed.

Dus 21,5% voor invoer plus 21% BTW, neem ik aan? Dat tikt flink aan.

Nee totaal opgeteld zit je op 21,5% van de aankoopprijs

Ah ok, da’s iets minder heftig dan. Dank voor de info, heel fijn! :pray:

[quote=“Rewiz, post:56, topic:259617”]
Is het een percentage vd aankoopprijs?

Het is al een paar maanden geleden en ik onthoud dat soort dingen niet letterlijk. Maar ik heb best veel horloges aangekocht van buiten de EU en meestal moet je rekenen op een kleine 25% (invoerkosten en BTW samen) Dat was ook bij deze Nivada zo. En dan natuurlijk nog de verzendkosten. Dat kan ook oplopen als het horloge van ver komt. Sommige mensen houden daar geen rekening mee en dan is het schrikken geblazen… :grimacing:

2 likes

Mijn berekening is gebaseerd op 'n aankoop 2 weken terug uit Japan, invoerrechten zijn onder de 1 euro, en met btw en administratie kosten/voorschotprovisie dan is 25% erg ruim.

Is inderdaad een paar procent meer. Ik gebruik die 25 als vuistreken methode en ben zo nooit teleurgesteld.

2 likes

Tot mijn verrassing zijn invoerrechten max. 80 cent op horloges dus valt het op de BTW betalen na alleszins mee. Al snap ik niet goed waarom er ook een percentage van 4,5% in de tabel van de douane genoemd wordt.

Misschien een forfait voor de kosten die met het inklaren gemoeid gaan. Maar zoals gezegd reken ik dit soort dingen nooit op de cent uit. :slightly_smiling_face:

Dat is inderdaad een goede tip, ik reken ook altijd 25-30% dan kan het altijd meevallen. Importheffingen op horloges is 0,80 cent inderdaad. Dat zijn de kosten niet…

2 likes

Dankje! :slightly_smiling_face:

Zo is dat! We zijn met onze hobby bezig immers. Zo blijft het leuk en ontspannen. :wink:

1 like

Hm, interessant: heb zojuist een gecustomizede Nivada Depthmaster besteld (kreeg er met de code YoureTerrific#Strap zelfs een beads of rice bracelet tgv $200 gratis bij, bovenop de tropic strap die er al op zit!)…

…maar in eerste instantie werd mijn creditcard geweigerd en bleek afdeling fraude van ICS (het creditcardbedrijf) de boel gecanceld te hebben omdat ze de transactie ‘verdacht’ vonden, want…

…de betaling ging naar Hong Kong! En in combinatie met betalen in dollars vonden ze dat shady. Ik zei dat ik ook verbaasd was over de locatie Hong Kong – maar neem dus aan dat hun fabriek daar zit en dat het costumizen daar gebeurt. En dan weer naar Switzerland voor laatste assemblage wellicht? Hmmm…

Iemand anders ook iets dergelijk meegemaakt?

1 like

Neen, totaal geen probleem met Visa / ICS betaling vorig jaar.

Maar was dat een normale order bij Nivada? Misschien gaat alleen betaling voor die custom horloges via Hong Kong?

Ja, Chronomaster Aviator Sea Diver

Dan vermoed ik dat het vanwege de custom order is, dat het via HK gaat. Heb het ook nog even aan hun klantenservice gevraagd en wacht op antwoord.

Dat bevestigt wel mijn vermoeden dat deze horloges in China gemaakt worden. Waarschijnlijk is alleen het uurwerk Zwitsers?

Als dat zo is, hoe zit het dan met de vermelding “Swiss (Made)”? Dat is dan niet toegestaan, toch?

Wellicht een deel van het in elkaar zetten wel
In Zwitserland, net genoeg om icm het caliber aan de regels te voldoen?