En ook BTW neem ik aan? Hoeveel waren de invoerkosten? Is het een percentage vd aankoopprijs?
Je kan nu een Depthmaster customizen, vandaar dat ik het vraag. Die is relatief niet zo duur (ongeveer 875 euro schat ik), maar door al die extra kosten ga je weer richting de 1200 euro, wat toch aanzienlijk meer is.
[quote=“Rewiz, post:56, topic:259617”]
Is het een percentage vd aankoopprijs?
Het is al een paar maanden geleden en ik onthoud dat soort dingen niet letterlijk. Maar ik heb best veel horloges aangekocht van buiten de EU en meestal moet je rekenen op een kleine 25% (invoerkosten en BTW samen) Dat was ook bij deze Nivada zo. En dan natuurlijk nog de verzendkosten. Dat kan ook oplopen als het horloge van ver komt. Sommige mensen houden daar geen rekening mee en dan is het schrikken geblazen…
Mijn berekening is gebaseerd op 'n aankoop 2 weken terug uit Japan, invoerrechten zijn onder de 1 euro, en met btw en administratie kosten/voorschotprovisie dan is 25% erg ruim.
Tot mijn verrassing zijn invoerrechten max. 80 cent op horloges dus valt het op de BTW betalen na alleszins mee. Al snap ik niet goed waarom er ook een percentage van 4,5% in de tabel van de douane genoemd wordt.
Dat is inderdaad een goede tip, ik reken ook altijd 25-30% dan kan het altijd meevallen. Importheffingen op horloges is 0,80 cent inderdaad. Dat zijn de kosten niet…
Hm, interessant: heb zojuist een gecustomizede Nivada Depthmaster besteld (kreeg er met de code YoureTerrific#Strap zelfs een beads of rice bracelet tgv $200 gratis bij, bovenop de tropic strap die er al op zit!)…
…maar in eerste instantie werd mijn creditcard geweigerd en bleek afdeling fraude van ICS (het creditcardbedrijf) de boel gecanceld te hebben omdat ze de transactie ‘verdacht’ vonden, want…
…de betaling ging naar Hong Kong! En in combinatie met betalen in dollars vonden ze dat shady. Ik zei dat ik ook verbaasd was over de locatie Hong Kong – maar neem dus aan dat hun fabriek daar zit en dat het costumizen daar gebeurt. En dan weer naar Switzerland voor laatste assemblage wellicht? Hmmm…