Nivada Grenchen X Analog:Shift Chronomaster 'Big Eye'

Dag allen,

Voor belangrijke gebeurtenissen koop ik graag een speciaal horloge voor mezelf ter herinnering. Nu zit ik te wachten op de komst van mijn tweede kind en ben ik dus weer druk op zoek naar een horloge.

Mijn oog is gevallen op de Nivada Grenchen X Analog:Shift Chronomaster ‘Big Eye’. Ik vind het qua uiterlijk echt een prachtig horloge.

Helaas heb ik weinig verstand van het technische aspect. Voor mij is 2k echter ontzettend veel geld dus mijn vraag aan jullie is of ik waar voor mijn geld heb als ik hem koop of dat ik beter naar een alternatief kan kijken?

16 likes

Mooie gelegenheid om naar uit te kijken :smile:
Ga eens langs Ace Jewelers, zij zijn dealer. Dan kun je hem eens vastpakken, voelen, dragen etc. Dat zegt meer dan 1.000 woorden.

Kwalitatief ken ik het merk onvoldoende maar van “horen zeggen” maken ze goede horloges en is de afwerking gezien het prijsniveau dik in orde.

Succes en alvast gefeliciteerd!

5 likes

Het is een mooie ogen vanger :ok_hand: Prima specs en mooie geschiedenis erbij. Er zijn leden die vinden dat dit soort horloges enorm “afschrijven”, maar bij jou geen issue omdat je deze wss toch niet weg gaat doen.

1 like

Helemaal mee eens.

Prachtig horloge, maar zeker eerst betotelen :grinning:

1 like

Passen en ervaren is het antwoord. Prachtig horloge, vrij uniek en dat aankopen vanwege een bijzondere gebeurtenis lijkt een goed plan. Gefeliciteerd met de komst van het tweede kind.

1 like

Voor wat het waard is; ik heb 1 Nivada (F77 Lapis) en ben er zeer tevreden over.

Afwerking ziet er keurig uit, al zou de band ietsjes minder scherpe hoekjes mogen hebben van mij. Niet storend, maar dat viel me op.
Degene die jij op het oog hebt heeft een compleet andere band natuurlijk.

En als je kans hebt om te passen, doen!

1 like

Uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen……………

Over de kwaliteit en afwerking van de BoR band wil @The_Don je misschien wel wat vertellen……

Mooie uitvoering, die Analog “Big Eye”!

2 likes

2k klinkt al een stuk voordeliger dan €2000,00. Het lijkt mij ook aan de prijs, hoor. Zou tweedehands een optie zijn?

Alvast proficiat :wink:.

1 like

Bedankt voor de tip, ik zal daar een afspraak maken!

Jazeker. Geen problemen met een goede tweedehands

1 like

Dat kan ik misschien ook wel want die heb ik destijds van hem overgenomen (en al weer verkocht)

In het kort: band oké, niets hoogstaands (inderdaad ook vrij scherp), sluiting ruk :wink:

4 likes

Veel plezier ervan.

1 like