Nivada only

Nice!

1 like

Leuk, eerder gehad, zonder stalen band.
Gisteren binnen gekregen, met BOR, uit Duitsland via C24:

13 likes

Iemand deze al gespot? Kast heeft een update gekregen en zo’n Onyx dial is toch wel gaaf :grinning:

5 likes

Zag m gisteren. Heel cool

Toevallig wel, ik hem hem in bestelling :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:.
Heel benieuwd! Komt half juni waarschijnlijk wel pas

3 likes

Gaaf! Ik heb te lang getwijfeld en daarom misgelopen. Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn.

1 like

Ik ook. De F77 in staal is me sowieso al bijzonder goed bevallen. De nieuwe fit ben ik wel benieuwd naar.

5 likes

Ik verwacht een verbetering van de kast, waarmee deze mogelijk wat minder overhang heeft. De dauphine wijzers maken hem ook iets volwassener vind ik. Uiteraard benieuwd!

4 likes

Slimmed down? Is hij nou dunner of dikker geworden? :upside_down_face:

1 like

Ja dat heeft hun marketing slordig gedaan, hij is inderdaad wat dikker geworden

Het staat allemaal wat vaag omschreven, maar hij is dunner geworden als ik de afmetingen op de website zie. Heeft te maken met de meting vanaf de caseback naar het glas. Glas lijkt dunner geworden. Pootjes hangen echter iets meer over de caseback (dat verschil tussen de pootjes en de caseback hebben ze niet meegerekend)

Nieuw

Oud

3 likes

Scherp!

1 like

Das jammer, maar ze komen volgens mij altijd redelijk snel weer beschikbaar.
Ik zal iig de foto’s showen als ie binnenkomt :sunglasses: Zin in!

7 likes

Is deze nou goudkleurig, of is dat de lichtval?

Die sluiting is trouwens echt top, als hij zo te verstellen is

Deze is 18kt verguld goud

1 like

10 likes

Hoelang zou zoiets meegaan? Dat zou toch op den duur gaan doorslijten? Hoe dik is deze goudlaag?

Ik heb voldoende ‘vintage’ horloges gezien waar het staal goed zichtbaar is op de randen. Iets lelijkers bestaat niet…

1 like

Dat zal nog uit moeten wijzen. Ik heb natuurlijk de vergulde Wolfie gehad, die ging goed mee. Qua slijtage viel het reuze mee en de goudlaag krijgt met de jaren een mooie kleur. Geen idee hoeveel micron die was. Daar weet @rudiculous misschien meer over? Ben wel benieuwd.

De Nivada wordt 7 micron dik. Had van mij overigens dikker gemogen. Ik zie ook oudere Omega’s voorbij komen die 20 micron dik zijn.
Maar ach: ik ben altijd wel zuinig met mn horloges en uiteindelijk is het een gebruiksobject vind ik

Volgens mij waren de TAGs standaard 20 micron, Omega heeft ook vaak 40 gedaan.

Ik vond dat de Wolfie het bij jou goed uit heeft gehouden. Met een jubilee waar de links tegen elkaar kletteren kan het snel gaan. Achterkant van de kast is ook gevoelig voor slijtage en pitting.

Lijkt me niet zo snel het geval bij deze rigide uitziende Nivada! Ik denk met een dunne laag als dit dat eventuele slijtage ook minder gaat opvallen.

1 like

Ja die deed het goed hoor. Ik vond dat ie er nog erg strak uit zag. Mis m wel af en toe :smiling_face_with_tear:

1 like