Nivada Swiss aanbeveling..;-)

Dit horlogemerk is in de jaren 80 of 90 verhuisd naar Mexico. Men maaklt echter nog steeds zeer mooie horloges. Kijk maar eens op www.nivadaswiss.com.
Omdat ik dit merk alleen in Zuid Amerika kon vinden heb ik een mailtje gestuurd of er distributeurs in Nederland zijn. Dit was het antwoord:

GRACIAS POR SU INTERES EN NIVADA . ESTAMOS PRESENTES EN LOS DUTY FREES Y ENCANTADO SI NOS RECOMIENDA A UN DISTRIBUIDOR EN HOLANDA . SALUDOS Y RECUERDE TODOS LOS RELOJES DAN LA HORA PERO SOLO UN NIVADA LE DARA HORAS FELICES

Men zou het dus fijn vinden als ik hen kon aanbevelen bij een Nederlandse distibuteur. Bij deze doe ik dat dus lol. Maar zonder gekheid ik denk dat dit een zeer goed en modern horloge is waar nog plaats voor is in Nederland. Mocht hier iets uit komen hoop ik dat we via het forum op de hoogte worden gehouden.

Die oude Nivada’s doen het in ieder geval nog steeds prima.
hier een Aviator uit 1964 met een Landeron 248 inside,
veelzijdige Flieger horloge want behalve chronometer & chronograaf is ie ook nog waterdicht
tot 200 meter :slight_smile:

Aaah… De Nivada’s,

Even in m’n oude doos gedoken:

Prima horloges trouwens,

Met Tequila Groeten, :)o

Morse.

Mijn complimenten, André! Ik zie hier vandaag twee leuke vintages van jou! (tu) Zowel de Tressa als de Nivada vind ik erg mooi! :slight_smile:

Goede kwaliteit en stijlvol. Het is toch jammer dat ze niet meer in Europa te krijgen zijn. (De nieuwe modellen dan)

Zijn het nu voornamelijk quartzen wat ik zie of zitten er ook mechanische tussen ??
Beetje vreemd om Nivada Swiss te voeren als ze in Mexico verblijven.

Hoi Hent,

De hier getoonde foto’s zijn van originele mechanische uurwerken die dateren uit de tijd dat Nivada nog een gerespecteerd zwitsers merk was. (de mijne zijn uit resp. 1951 en 1965). Het nieuwe “Nivada” heeft daar natuurlijk niks meer mee te maken …

Het is gewoon een “gekochte naam” in het “heelal” van beruchte “namen” die tegenwoordig terug opduiken, lang nadat de originele firma’s ofwel failliet gingen of gewoon “uitgedoofd” zijn na de crisis van de zeventiger jaren…

De rechten om de “naam” of het “merk” wordt gewoonweg verder verkocht aan diegene die er het meeste geld voor geeft… (Een mooi voorbeeld is “Gruen”)

En sommige Zwitsers (of Duitsers, of Fransen of Wiedanook…) zijn daar nu wat rijker mee… That’s all. :wink:

Met Babylonische Groeten,

Morse.

Hoi Paul,

De Tressa en de Nivada zijn bijna identiek, zelfde kast en hetzelfde Caliber , nl. een Landeron 248

groet, André

Hoi morse, dat begreep ik wat je beschrijft, bedoelde meer dat het vreemd is als je mexico zetelt om dan toch swiss in je merknaam te hebben. Of het zou moeten zijn dat de ‘originele’ nivada als swiss in hun merknaam hadden. Als ik naar de horloges kijk vermoed ik toch meerendeels quartzen, kunnen ook zwitserse quartzen zijn natuurlijk…

Quartz is lelijk. Ik zag hier de skymaster http://articulo.mercadolibre.com.mx/MLM-16978813-reloj-nivada-skymaster-caballero-ng2907gacni-_JM

3500 dollar? voor een quartz? Dat is echt belachelijk.

Zijn volgens mij op die site mexicaanse pesos, dus 3520 pesos = 228 euro

Lol nou dan is het een koopje…