Nixie tube clock

Zm1000 buizen, er zijn idd mogelijkheden.

1 like

Dat is een erg gave klok zeg! Helaas niet goedkoop, maar erg leuk dat iemand weer opnieuw nixies maakt.

Ik heb zelf wel eens een vergelijkbaar projectje gemaakt, alleen dan met numitrons. Dat zijn kleine buisjes met gloeidraden in plaats van neon gas wat nixies hebben. Ziet er iets anders uit, maar werkt op 3 a 4 volt in plaats van 180V met nixies, ietsjes veiliger voor de hobbyist :slight_smile:

7 likes

En binnen

Met ruime garantie!

12 likes

dat is inderdaad wel heel erg lang :slightly_smiling_face:

1 like

Wat een toffe Nixie buizen klok!

In mijn vroege jeugd jaren had mijn vader een rekenmachine van werk thuis met Nixie buizen.
De toetsen werkten met magneetjes en reedrelais. Betrouwbaar ding, wel groot en lomp maar je kon op de lagere school tenminste pochen dat jouw vader een rekenmachine had en je nooit meer hoefde te leren rekenen :wink:

4 likes

Gaaf he!

Het is mij ook bekend van mijn jeugd en mede daardoor leuk om weer iets van te hebben.

Het zat destijds in een hoop elektronica. Gave rekenmachine trouwens, nog steeds in bezit?

1 like

Ik heb ook zoiets gehad, weg gegeven aan goede vriend met een calculator museum. Nixie cijfers en reed relais voor de toetsen.

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!!!
:ok_hand:

1 like

Dankjewel!

:+1:t2:

1 like

Nee, in de jaren 80 werd zulke “zware oude troep” weggegooid. Dat ging zo. We waren blij met de eerste compacte lcd rekenmachine.

2 likes

Mooi! Strakke behuizing ook.

1 like

Wow, dat is de Rolex van de Nixie-klokken. :+1:
Ook nog naar gelonkt.

1 like

Zo, wat een enorm mooie klok zeg!

1 like