NKIM afkorting

Hallo leden,

Op een horloge dat van mijn opa is geweest staat op de wijzerplaat de (vermoedelijk een afkorting van iets) letters NKIM.
Verder staat de naam van mijn opa ook op de wijzerplaat.
Het horloge is van het merk Olympic.

Enig idee waar de letters NKIM voor staan?

Heeft hij toevallig bij de Nederlandse Koel en Isolatie Maatschappij gewerkt?

Anders is het wellicht Nederlands Kampioenschap Indoor Meerkamp (atletiek)?

2 likes

Het KIM (koninklijk instituut marine) in Den Helder is volgens mij de officiersacademie van de marine, zoals de KMA (koninklijke militaire academie) dat van de land- en luchtmacht is. Misschien is de afkorting op het horloge daarvan en hebben ze er de N van Nederlands voor gezet? Handig als je er een foto van post.

Nee, dit lijkt me geen door het (Nederlands) KIM uitgegeven horloge. Daarvoor te dressy en te damesachtig.

Heb je geen familie die weet waar hij gewerkt heeft? Het lijkt me een gouden horloge dat je bij een jubileum krijgt, bijvoorbeeld 25 jaar in dienst. Het zal dan ook de nodige goud-waarde hebben.

Heb je wellicht ook een foto van de achterkant en van het uurwerk, wellicht dat dit helpt met de verdere determinatie?

Heeft het misschien iets met Nederlands Indië te maken?
Ik type ook maar wat hè, echt geen idee hoor.

Pierrre met driemaal een R?

Ik zie alleen een verguld en doorgesleten bezeltje en een chromen kastje met slijtplekken.

Een goedkoop horloge als dit getuigt niet echt van een grote liefde voor je werknemers…

6 likes

Kom dit tegen op het webs:

Overigens lijkt mij dit een to-tone uitvoering.

Dat denk ik niet…

2 likes

Gezien de 3 r’s en het font is de naam er niet speciaal voor je opa op gezet. Misschien dat die naam wel de reden was dat hij het gekocht of gekregen heeft.

Waaruit leid je af dat het horloge van het merk Olympic is? Is het overigens een mechanisch of een quartz horloge?

Zo te zien een bi coler model.
Staal of chroom kast met double lunette.
Olympic heeft de mogelijkheid om de wijzerplaat te bedrukken met een naam van een bedrijf en of persoon.
Probeer er achter te komen waar de persoon heeft gewerkt, misschien lost dat de vraag op.
Groet
Jan

1 like

Dit lijkt me toch gewoon een (heel) goedkoop reclamehorloge met - dus - waarschijnlijk een quartz er in

1 like

Op verzoek van sommige ook een afbeelding van de achterkant van het horloge.

1 like

Zit geen halve gram goud aan, da’s nu wel duidelijk @Deltre.

Het is een wonderlijk ding; als-ie niet meer loopt, heel gauw de batterij laten vervangen (dit is zeker geen mechanisch horloge) en als leuk aandenken bewaren/dragen. Wat betreft NKIM gaan we niet verder komen vrees ik.

1 like

Als TS zo vrijgevig blijft met achtergrondinformatie in elk geval niet inderdaad :sweat_smile:

1 like

Hallo leden,

Ik heb het gister bij mijn moeder nagevraagd.
Mijn opa heeft bij landbouwbelang gewerkt (dat wist ik al en NKIM is daarvan geen afkorting).
Mijn moeder zei dat het misschien een gift was van een zakelijke relatie (spelfout is dan wel wat slordig).
Dat lijkt mij misschien de meest voor de hand liggende optie?