NL / EU geleverd?

Vraagje;

Vaak zie ik in een advertentie NL of EU geleverd; wat maakt dit zo’n specifiek element van de wens of aanbieding? Vooral voor globale merken als Rolex, Omega of Seiko lijkt met het continent waar het horloge initieel verkocht is toch niet zo héél spannend? Of zie ik iets over het hoofd?

B.

Seiko heeft in Japan/buiten de EU 1 jaar garantie vs 2 jaar hier.

2 likes

Betaalde BTW. Handig als je terugkomt uit China of de US. Wel de originele bon meenemen.

2 likes

En wie doet dat echt ???

1 like

Maar dat geldt dus vooral bij nieuwe horloges, maar is minder relevant voor tweedehands horloges?

Dat is een andere discussie

Nee

Hoezo? Als een horloge >2 jaar oud is doet de initiële garantie er toch niet meer toe?

Maar de fiscus wel

1 like

Realisme is hier wel op zijn plaats, dus wie o wie ?

1 like

Het lijkt me niet gepast om hier namen te noemen van mensen die voldoen aan fiscale verplichtingen, noch om een discussie te hebben over het niet voldoen aan fiscale regelgeving

Is ook niet mijn vraag; waarom voegt het -ogenschijnlijk- voor iemand waarde toe als een tweedehands horloge NL / EU geleverd is?

Dat hij geen btw rekening krijgt van de douane als hij met dat ding om de pols terukomt uit een niet eu land…
Dat is hem wat waard.

En voor horloges die al in Nederland zijn en -bijvoorbeeld- via dit forum aangeboden worden?

Dat haalt niets uit.

Is gewoon een gevoelsdingetje hoor. Hetzelfde als bij een auto. Veel mensen schrikken van een ingevoerde auto.
Daar zie je ook vaak expliciet staan: “NL geleverd” “Eerste eigenaar” “van oud vrouwke geweest” etc…