No.1 43mm VS Sinn 556 I

Zou een Sinn 556 met zijn 38.5mm helemaal in het niet verdwijnen t.o.v een 43mm MeisterSinger ?

Vind de Sinn prachtig ( lijkt mij ) nooit irl gezien, dus nooit optisch kunnen vergelijken. Denk dat ik hem te klein ga vinden…

Iemand wellicht “zij aan zij” vergelijkingsfoto’(s) ? ( natuurlijk wennen beide afzonderlijk op den duur )

Ja , passen ja. Maar weet nu niet zo even vlug waar zo’n Sinn vandaan te rukken.

Met die fijn-geschakelde metalen band fantastisch !
Misschien is het wel meer die band die in mijn hoofd blijft hangen…de combinatie.

Kan natuurlijk ook zelf eens zo’n lekkere nononono-vraag stellen :
( hopelijk zonder mijn loyaliteit ter discussie te stellen ):slight_smile:
MeisterSinger No.1 of Sinn 556 ??? ( ongeacht de grootte ):smiley:

Persoonlijk zou ik voor de Sinn gaan, puur omdat ik Sinn over het algemeen fantastisch vind. Je zou eens bij Gerard van het Horlogeplatform kunnen kijken of hij misschien een exemplaar voor je heeft liggen, kun je kijken hoe hij staat :wink:

Ja ga naar Gerard, ik durf niet eens in de buurt van die zaak te komen veel te verleidelijk spul daar :slight_smile:

Ik zoe het niet weten trouwens, ik zeg MeisterSinger en Sinn erbij :slight_smile:

Ziet er goed uit! Maar 38,5mm vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant.

Deze band maakt em een stukje drukker, maar hij ziet er wel heel mooi uit. Voor een rustiger aanblik zou een oyster-band em denk ik niet misstaan.

Persoonlijk denk ik dat 38.5 mm te klein is, zeker als je 40mm+ gewend bent.
Zelf draag ik altijd 40mm+ maar toen ik een Breitling colt 38mm en een Tag Heuer chrono 38mm had heb ik ze weg gedaan puur omdat ik de horloges niet droeg i.v.m. de te kleine diameter.
Voor zover mijn hulp/ervaring.

Dus ik zou gaan voor de Meistersinger.
Of er moet een grotere Sinn zijn want die zijn ook erg gaaf.

de 556, tuurlijk! maar dan wel op de andere originele stalen band

http://www.chrono24.com/en/sinn/556-sportlich-elegante-uhr-neu-ungetragen--id1472652.htm?dosearch=true&manufacturerIds=227&models=496&picnum=0&query=sinn+556&tab=pics&urlSubpath=%2Fsinn%2F556-i--mod496.htm

Gewoon zelf uitproberen!
Over de diameter en uitstraling is eigenlijk niks zinnigs te zeggen,voor een ander,lijkt mij.
volgens mij is de band die jij beschrijft wel de orginele band,ik meen hem te herkennen uit de sinn catalogus maar het kan natuurlijk best zijn dat hij nu ook of alleen met deze stalen band leverbaar is (de foto op chrono is volgens mij in ieder geval een nieuw type band met inbus schroeven).
Ik heb een 756 gehad met stalen band en die had nog van die kleine schroefjes.

Gerard is sinn dealer en bovendien een hele aardige kerel,ik zou hem gewoon eens vrijblijvend bellen (hij is zoiezo een orakel op horloge gebied :wink: )
gr dirk

flieger63 Schreef:

Gewoon zelf uitproberen!
Over de diameter en uitstraling is eigenlijk niks
zinnigs te zeggen,voor een ander,lijkt mij.
volgens mij is de band die jij beschrijft wel de
orginele band,ik meen hem te herkennen uit de sinn
catalogus maar het kan natuurlijk best zijn dat
hij nu ook of alleen met deze stalen band
leverbaar is (de foto op chrono is volgens mij in
ieder geval een nieuw type band met inbus
schroeven).
Ik heb een 756 gehad met stalen band en die had
nog van die kleine schroefjes.

Gerard is sinn dealer en bovendien een hele
aardige kerel,ik zou hem gewoon eens vrijblijvend
bellen (hij is zoiezo een orakel op horloge gebied
:wink: )
gr dirk

Die fijngeschakelde is inderdaad ook een originele band.

Ik vind de combinatie erg mooi. En ook veel mooier als de originele stalen band die frenk aanhaalt. sorry frenk ! :wink:

Terwijl ik normaal in het geheel niet van de stalen banden ben…

Andere Sinn modellen worden mij (nu, of in dit leven ?:D) veel te begrotelijk. Een dikke Finanzplatz mag ook hoor.;):slight_smile:

Maar dit als basismodel en lekker clean…mwah… :slight_smile:

Maar zou hem inderdaad eens op moeten zoeken ja.
En de keuze MS1/Sinn556 wilde ik wel eens weten wat er gekozen zou worden…

556 vs 42mm

En 40mm

En een andere 38mm

En 37mm

En 36mm

En 35mm

En 47mm

:slight_smile:

Tegenover die Omega lijkt het nog wel mee te vallen niet ?

ha ha , wat dacht je ? Doe gelijk de hele maatvoering er even achter aan ? :wink:

Dank.

Dat waren een paar mooie klokkies achter elkaar die Royal Oak lijkt ook groter door die doorlopende band zeg maar, elk horloge draagt toch anders, de termen dit horloge draagt kleiner of groter dan hij is kloppen gewoon echt!

Vind die Sinn wel een mooi rustig horloge ook MSFAN!

Dat was ook een beetje mijn doel. Op zich zeggen de afmetingen helemaal niks. De lug-to-lug afstand is erg belangrijk, evenals de kleur van de wijzerplaat en de dikte van de lunette.