Jazeker.
De enige manier voor mij is dus om het niet om een SKX te laten lijken
Deze kan ik niet lelijk vinden trouwens, niet direct een wow die wil ik maar toch. Geen allergische uitslag of versnelde ademhaling bij deze
Daar doe ik het voor
Bij mij ligt er nog zo’n “rubberen” Robbie ongedragen in de kast.
Zelfs nog nooit geprobeerd …
Ik draag hem op dit moment op de originele band. Al ben ik wel aan het kijken met wat voor band ik die ga vervangen.
De originele rubber band moet je ook even ‘indragen’. Dan zit ie prima, is mijn ervaring. En het is een super degelijk ding, je hoeft niet bang te zijn voor krassen, zoals met staal en hij is goedkoop te vervangen. Verder heeft ie een heel herkenbare look. Ik vind 'm niet verkeerd, hoor! Blijft natuurlijk wel zo dat een SKX een ‘bandenmonster’ is. Ongeveer alles staat 'm goed. Dus beetje wisselen blijft altijd leuk.
Kijk, vertel het zoals het is.
Met de band is niks mis, maar met de skx zelve…
- uitlijning
- gangreserve is nagenoeg nul
- prijs
Via Rob krijg je een prima uitlijning bij je saffier
Gangreserve…bij een paar dagen strandvakantie kan het horloge stilvallen…klopt (zelf meegemaakt)
Prijs is toch prima?
schuddebuiken
Heb er twee; allebei perfect uitgelijnd.
Prima gangreserve van uurtje of 40. Niks mis mee.
Prijs is een spotprijs. Superdegelijk en functioneel horloge, met leuke onderscheidende looks voor € 200 (of minder). Als je dat geen goede prijs vindt, weet ik niet wat dat nog wel is, voor jou… Just saying.
Nee.
De SKX rubberen band is voor masochisten.
Als hij wakker is
Zo hoort het ook.
Jammer genoeg geldt dit niet voor alle exemplaren.
En voor een merk als Seiko, zou de QC toch niet zo onoverkomelijk mogen zijn.
Tja, wat voor band moet je op die SKX zetten?
Met staal wordt het wat mij betreft allemaal te zwaar.
Met een nato gaat ie flapperen.
Perlon is te iel.
Leer op een duiker, out of the question.
En die originele polyurethaan band is een bitch.
Dus zo een fantastische banden swapper is het helemaal niet.
Beviel mij het beste op een flat vent.
Maar die wordt niet meer gemaakt door Seiko.
Die hebben het te druk met het printen van Prospex logo’s
Dat stukje over leer op een duiker heb ik vaker gehoord. Met de beperkte google research die ik aan dit onderwerp heb besteed kom ik tot de conclusie dat professionele duikers in het verleden regelmatig leer gebruikten.
Een van de eerste duikpakken was van leer en ook horlogebanden van duikers waren soms van leer.
Daarnaast kan ik geen bron vinden die duidelijk maakt waarom leer op een duiker not done is. Het lijkt iets wat iemand ooit is gaan vinden en wat als een ketting brief herhaald wordt.
Kan iemand vertellen hoe dit in de wereld gekomen is? Ik ben oprecht benieuwd.
Klopt, dat was bij de eerste Tuna een van de revolutionaire dingen. Don’t change a winning team Zou ik zeggen maar goed.
Mijn zoon is bijzonder goed over de originele SKX band te spreken. Ik heb hem voor hem aan zijn Samsung Galaxy smartwatch gezet. Zelf vond ik hem niet prettig zitten, maar heb hem eerlijk gezegd niet echt de tijd gegeven om ‘in te dragen’. Op dit moment zit er een Strapcode jubilee op de SKX
Mooi topic !
Persoonlijk vind ik de originele band prettiger dragen dan hij oogt.
Hoewel ik neig naar een grote inkoop sessie bij strapcode ( heb een alpinist, pressage en dus een SKX die ik wil voorzien van wat moois ) blijf ik de originele skx band ook tot op heden met veel plezier dragen.
Lekker grof, en degelijk, en ik ernaar hem persoonlijk als zeer comfortabel.
Kortom voorlopig schaar ik me onder het selecte gezelschap wat de skx gewoon op de originele rubberen strap draagt.
Mijn SKX des tijds op rubber besteld, want ja het is een diver. Echter is de rubber band de slechtste rubber band die ik ooit in mijn handen heb gehad. Strap in een doosje gegooid en de Miltat Oyster er op gezet, zo is mijn SKX perfect.