#no-comfort SKX

Beste mensen, horlogevrienden,

Met pijn in het hart en pijn aan mijn ogen zie ik dat een groot deel van de horlogerista’s hier meteen de originele band van de SKX verwisselt voor iets anders…het is immers allemaal niks die band…
Je ziet een diver op leer, op NATO, op alle soorten metaal, perlon, mesh, … het
kan niet op. En dan hoor ik hier: ach, ik ben zo blij met mijn glide-lock, in de middag schuif ik er zo een paar mm bij, heerlijk met die hitte!
Maar wat is er nu mis met de originele Seiko band? Het is stug, stoer, lelijk, hard, low cost, het ademt historie, het is duikmateriaal pur sang.
Mensen, het is een toolwatch, dat is net de bedoeling, juist achter je desk wil je uitstralen dat je dat aankan, ook met dertig graden! Je ademt Seiko, je bent een baas, je wilt een iso diver, je bent 1 met je Seiko, net zoals een Mazda!
Dus ik roep u op: wissel vandaag nog terug naar het origineel, wacht niet langer!

#no-comfort, go original. :nerd_face:

Disclaimer : ik sta niet in voor schade aan uw pols op welk gebied dan ook.

32 likes

Nee. Vroeger hadden ze andere, flat vent, banden. Die zijn ook 10x comfortabeler en zien er beter uit. Dus waarom ze ooit geswitcht zijn is me een raadsel

7 likes

Ik heb de originele band niet bij m’n SKX

1 like

Maar je zou willen, zeg het!

4 likes

Ik heb dat ding in kokend water moeten zetten om het draagbaar aan te laten voelen :joy:

2 likes

Jááááá!!!

1 like

Natuurlijk zit ie aan die fantastische waveband!:+1:

Staat te koop en you know what? De koper krijgt deze heerlijke, oerdegelijke, die-hard, originele band er gewoon bij!:grinning:

3 likes

Was dat niet een “uitvinding” van Seiko; het idee is toch dat de band kan uitzetten en krimpen bij het duiken?

Bij het desk-duiken? :joy:

1 like

Een Hirsch performance is wat ik aan zou raden. Die zijn niet van berkenbast, die zijn niet vokking lelijk.

De originele band is hoogstens ok als tochtstrip op de deur van een festivaldixie. Net als veel seiko low end banden.

5 likes

Uiteindelijk wil je toch een oncomfortabele Seiko SKX band😂

1 like

Uiteindelijk wil je toch een Orient Ray II!!!

6 likes

Ik moet bekennen liever een zwart horloge op een band van gevlochten prikkeldraad te dragen dan een oranje horloge, maar Orient maakt verder uistekende duikers. :+1:

3 likes

Kijk, nu beken je kleur, altijd maar dat Grand Seiko gedoe :wink:

2 likes

Hoho… Ik heb vijfentwintig horloges waar maar één GS bij zit. Zo erg is het ook weer niet. :grinning::thinking:

2 likes

Citizen heeft ook zo’n soort band voor duikers en die draagt een stuk prettiger. Ik vermoed dat het met de rubber composiet te maken heeft. Ik bedoel deze: (foto uit blauwe gedeelte geleend)

e37224323f685a27dcb33e1d0f5f92416d72ff58_1_500x500

4 likes

Eerlijk is eerlijk, de siliconenband die Seiko tegenwoordig bij de Mini Turtle levert is ook fantastisch comfortabel. Het blijven lelijke tochtstrips, maar comfortabel zijn ze wel geworden.

En als ik het mij goed herinner flat-vented. Maar dat weet ik niet zeker. Ook de rubber band van een Squale is zeer aangenaam. Dus het kan allemaal wel.

Ik vraag mij af wat voor riksja-uit-fukushima-bandjes Seiko aan repen heeft gesneden om zo’n stug stuk ongeluk te maken voor de SKX, want die is echt heel droevig.

2 likes

Hier ga je last mee krijgen, ik heb er een advocaat opgezet. Wel bedankt voor de plug :slightly_smiling_face:

2 likes

Kom op jongens, niet die band gaan afkraken hier.
Ik heb er één al veel te lang in het blauwe deel staan voor veel te veel geld. Zo raak ik hem natuurlijk nooit kwijt.

2 likes

Die banden geloof ik wel maar is er ook nog een mogelijkheid om een SKX comfortabel voor het oog te maken?

3 likes