No date duiker gezocht

Terwijl ik rondkijk voor een nieuwe (of 2dehands) duiker onder 1000 euro, valt het me op dat er weinig leuke, originele no dates te vinden zijn, of vergis ik me?
Wat ik zoek
-niet te groot, max 43mm
-mag mechanisch of quartz, maar liefst geen mechanische Miyota
-hoeft niet op staal, maar is leuk meegenomen
-een sub-invloed mag maar geen regelrechte hommages (Steinhardt, Aramar etc)
Niet zoveel eisen, maar toch nog niet gevonden wat ik zoek.
Iemand ideeën?

No date en geen Miyota wordt lastig denk ik…

Trouwens, waarom geen Miyota?

wat dacht je van de nieuwe moana pacific, super kwaliteit en een gaaf ontwerp

$645,- plus $35 shipping

5 likes

Erg mooi… is no date mogelijk dan? Zie geen optie hiervoor…
Ook is hij 44mm, maar luglente lijkt mee te vallen… Enig idee waaraan ik moet denken lug to lug? 50mm?

Kans op luid uurwerk met stotterende secondewijzer… maar ik sta er eventueel wel voor open.

De 9015 is net zo betrouwbaar, of misschien beter zelfs nog, als een ETA… De 8215 kan inderdaad last hebben van de stotter :wink:

1 like

Ik dacht dat beide luider waren dan ETA, maar inderdaad enkel de 8215 de stotter had.
De 8215 is geen optie, de 9015 wil ik nog best overwegen, hoewel ik houd van een still uurwerk.

Of gewoon pre-order in NL voor € 595, zonder kans op 25/% invoerkosten btw etc margrette in NL

Die kast is zo dik, daar hoor je niks van.

Longines Legend Diver :heart_eyes:

5 likes

Was ook mijn eerste keus, één van de weinige klassiekers die je kan vinden rond de 1000 euro, maar de lugs maken het horloge te groot voor me helaas.
Ondertussen toch ook liever geen inner bezel.

Eza Watches?

1 like

Een no date met date :grin:

3 likes

Waarom dan geen Vostok Amphibia (in no date versie)?

Niet te groot - check
Mechanisch - check
Op een mooie (aftermarket) band naar keuze - check
Geen hommage, z’n eigen ding, toch met serieuze duik credentials - check
Leuk en origineel en ook nog ruimschoots onder de 1000 - check

2 likes

Ben enorm onder de indruk van de Armida A1. In diverse uitvoeringen verkrijgbaar. Tix all your boxes!

4 likes

Beetje standaard misschien. Maar wat dacht je van een Aquis of Shogun?

Dacht ook shogun, maar die heeft wel date.
Zou voor de armida hierboven gaan. Ben ik toevallig ook aan het overwegen voor mezelf.

Los daarvan, denk ik niet dat je makkelijk een Legend Diver No Date vindt voor rond de 1,000 euro.

Goed idee, ik probeer de limited 710 modellen in de gaten te houden, maar ben steeds te laat :slight_smile: Verder nog nét niet het juiste model gevonden, hoop is toch ook een horloge te vinden dat net wat hoger staat wat betreft uurwerk, afwerking etc. Maar het wordt zeker een Vostok als ik niets beter vind.

thnx wist niet dat ze hier ook zaten :+1:

1 like