Wie gaat het winnen? En waarom?

.
Wie gaat het winnen? En waarom?
.
Die Tudor als beatertje.
Allebei topklokken natuurlijk. Sub is tijdloze klassieker, Tudor betaalbaar alternatief uit dezelfde vijver.
Ik ben zelf in het bezit van de Sub C ND en erg gecharmeerd van de nieuwe Tudors. Met name de BBB en de Pelagos. Op dit moment zul je de BBB nog niet zo veel om de pols zien. Dit maakt hem wel meer bijzonder.
Moeilijk!
De Sub heeft met z´n nieuwe kast geen facetranden meer, de Tudor wel.
De Sub is manufactuur met mooie crownguards met idd de grovere kartels op de bezel, dat heeft de Tudor weer niet maar is weer wel goedkoper te servicen door het gemis van een manufactuur uurwerk.
De Sub is wel ijzersterk in zijn voorkomen en veelzijdigheid (het merk Rolex buiten beschouwing gelaten) chique genoeg onder een pak, ruig genoeg voor over een duikpak en alles daartussenin.
De Tudor neigt weer meer naar het chique.
Te moeilijk ik kan geen winnaar vinden hier…
Groeten.
Noel.
Tudor!
Puur op uiterlijk…net iets smoother
Mooi vergelijk! En serieus moeilijk ook wat betreft design. Neefjes, maar toch wel heel anders.
Maar…, (afgezien van het binnenwerk) heeft de Sub 904L staal, daar kan echt helemaal niets tegenop!
Moeilijk te zeggen. Als geld geen rol zou spelen zou ik voor de Rolex gaan. De vorm van de kast vind ik mooier en het is een Rolex
Tudor, omdat die mooiere wijzers heeft…
Sub…zonder twijfel
Mijn Tudor avontuur heeft enkele weken geduurd…toen al weer terug naar Rolex.
Rolex.
Mooiere wijzers, mooiere kast en de sluiting van de band…
BB, net iets klassieker, heb hem laatst in het echt gezien en kan geen keus maken tussen de rode of de blauwe, erg mooi gedaan, ik zit alleen nog te wachten totdat ze de bezel bij de tudor van Ceramic maken, dan blijft ie nog langer gaaf…
De Tudor all the time (ghehe…), omdat ie imho mooier is! Blauwe bezel is mooi, en vind de handset gewoon mooier… Vind persoonlijk de rode bezel met lederen band nog gaver, onwijs mooi vintage ogend horloge
Een Pelagos met blauwe of groene keramische bezel zou geweldig zijn!
Ik vind het ook lastig:
Sub: DE enige echte klassieker, tijdloos, waardevast, past bij iedere gelegenheid, eigen kaliber, maar die prijs…en veel reps out there.
BB: komt net kijken dus moet zich nog wel bewijzen, waardevastheid is nog niet vast te stellen (maar ook Tudor zal niet veel in waarde dalen), minder tijdloos want IMHO geforceerde vintage look, past ook eigenlijk overal bij maar…ETA. Echter prijs ongeveer 1/3 van de Sub en ook het onderhoud is veel en veel goedkoper/makkelijker. Reps komen ook binnen druppelen zag ik al.
Dus tja…wat te kiezen…??? Om gek van te worden
Een Pelagos met blauwe of groene keramische bezel
zou geweldig zijn!
Pelagos, hoewel het een duiker is, vind ik wel een ander type horloge vanwege het matte titanium.
Super gaaf, dat wel, maar geen bling.
Beoordeeld n.a.v. degene die een duidelijke voorkeur hebben aangegeven.
Tudor met 6 tegen 5
Waar ik aan moet denken in het vergelijk zijn de volgende items:
-vorm kast
-vorm bezel
-materiaal bezel insert
-aantal kliks bezel
-kroon
-wijzers
-uurmarkering en lumepip
-rehaut/ chapterring
-afmeting kast
-draagcomfort
-lume
-endlinks
-band
-sluiting
-het merk
-de prijs
Al eerder genoemd, maar ook mijn beleving tussen beide modellen:
Rolex is STOER
Tudor is CHIQUE
.
Ik zou ook gaan voor chique, Tudor dus.
Eric
Moeilijk! Vind de sub ERG duur. Is mijns inziens daarom zijn doek een beetje voorbij. Tudor toch wat aparter en het missen van de vragen of " het nu een echte is" duwt mij richting tudor…
Ook de BB is tegenwoordig als replica te koop…
Zelfs als Seiko
Vrijwel elk horloge is er wel als “nepper”. De associatie Rolex is met dit type gewoon jammer. Dat terwijl de 14069 two liner een van de mooiste rolexen is.