Heeft iemand meer informatie over dit merk horloge? Zit een Valjoux 7733 in maar ik zie het merk helemaal nergens.
Hier staan wel een aantal registraties van het merk Nobel:
Verder ken ik het merk ook niet.
En Google geeft meerdere hits op Nobel watch
Ja maar die zijn met een ander logo en eerlijk gezegd niet heel bijzonder. Ik denk dat ik van deze koop af zie.
Merk is bij de Valjoux 773x horloges niet super van belang (tenzij het een van de premium merken is). Verder zijn veel belangrijker het ontwerp en kwaliteit. Ik zie hier bijvoorbeeld een chrome plated case wat een minpunt is.
Deze standaard uurwerken zijn echt door honderden zo niet duizenden verschillende merken gebruikt. Soms ook merk van een juwelier bijvoorbeeld. Of merken die al lang niet meer bestaan. Vaak een kwestie van stadaard onderdelen en gewoon een ander merkje op de plaat printen.
Nobel werkte als veel andere merken van voor de quartz crisis als assembleur, of merk dat liet assembleren, standaard kasten, standaard wijzers, standaard wijzerplaat (eigen merkje erop gedrukt), standaard uurwerk. Vaak alles van verrassend goede kwaliteit.
Maar deze die je hier hebt is een afgekloven geval, niks mis met een chromen kast… mits in topstaat, maar ik zou deze laten rusten.
ziet er in alle geval beter uit dan die nobel!
Dat is dan ook mijn nieuwe NA…
Mooie horloges! Allemaal met hetzelfde uurwerk neem ik aan?