Ik kwam hem al een paar keer tegen, maar is hier nog niet één keer genoemd:
De Nodus Trieste. “Weer een microbrand”, hoor ik iemand roepen, maar wat is er mis met veel keus? Goede value for money is de eerste indruk. De meest opvallende specs:
41mm, door 50mm lug to lug wel groot dragend vermoed ik. 20mm bandaanzet.
SuperLuminova BGW-9
Saffier bezel insert. Dat is leuk. De bezel is ook nog lumed.
Drilled lugholes.
AR aan onderzijde van het saffierglas.
De rest is minder onderscheidend omdat de concurrentie het meestal ook heeft, maar ze laten daar geen steken vallen:
Gesigneerde kroon, geschroefde links, 120 click bezel action etc.
Dan zijn er de klantspecifieke opties, zo veel keus heb je niet vaak:
Kies zelf date, of no date.
Kies bezelkleur in zwart, blauw of burgundy.
Kies uit staal of PVD kast.
En: kies het kaliber!
Met STP1-11, en dat zie je
nog niet zo vaak. Komt op $500
Ofwel lower budget met Seiko NH35A: $350
In dollars, want uit USA, dus er komen nog wel verzendkosten/invoerrechten bij.
De uurwerken worden door Nodus zelf gereguleerd, en komen met een kaartje met daarop de uiteindelijk bereikte waarden in 4 posities. Ook de Seiko variant heb ik begrepen.
Zelf ben ik niet meteen verliefd op het uiterlijk, met onmiskenbaar een aantal Blancpain design cues. (Al heeft het horloge zeker een eigen look). Ik vind de ronde indices, net als bij de Blancpain, wat aan de kleine kant. Ik vind de smalle bezel niet meteen fraai (bij de Halios Tropik bv juist wél). Ik hou wel van “seringe hands”, maar ben niet overtuigd van deze naar buiten breder wordende variant. Ik vind de endlinks niet zo mooi overkomen. Misschien dat ik hem over een tijdje mooier ga vinden. De behuizing is met zijn beveled edges wel erg fraai.
Nog een paar links voor de liefhebbers.
Deze video duurt 28 minuten, maar is best interessant: