Nog 1 horloge dan

Ik ben momenteel heel blij en tevreden met mijn huidige collectie van 5 horloges.

En hoewel ik er nog een tijdje voor zal moeten sparen, er is nog 1 plekje vrij in mijn watchbox. :hugs:

De enige eisen: niet te groot (bij voorkeur kleiner dan 40mm of kleiner dragend) en complexer dan alleen tijd en datum. De 3 kanshebbers op dit moment:

:

9 likes

Polletje dan maar?
Ik vind de JLC het mooist!

• Patek
  • Rolex
  • JLC

0 stemmers

1 like

Beetje geelgoud erin om het af te maken, alhoewel ik die JLC ook erg vet vind! Struggles.

1 like

Jeager :point_up:t2:

1 like

Ja dacht ik dus ook. Al voel ik wel een drempel om een gouden Rolex te kopen en dragen… :sweat_smile: liefhebbers zullen het kunnen waarderen. Normale mensen zien “een gouden Rolex” als je begrijpt wat ik bedoel

1 like

Normale mensen letten daar niet op :wink:

1 like

Moeilijk om die over het hoofd te zien :joy:

1 like

Het gaat er dus om bij je aa koop dat je gezien wordt?

Nee juist niet dus. Ik bedoel dat “een gouden Rolex” een bepaalde reputatie heeft, met name onder niet horloge liefhebbers.

Ik zou voor de PP gaan, als je veel horloges wisselt dan moet je bij de JLC hem op een winder hebben. Anders ben je (te) lang bezig met het goed zetten van alle functies! Geldt ook een beetje voor de DD, maar die kun je met quickset kopen, maar duurder. Dus de PP is mijn keus! Succes en we zijn benieuwd

2 likes

Ja, dat er bij je iets te halen valt

Nou, meer dat je een aso bent

2 likes

Met een Rolex om ben je geen aso. Maar ik heb wel het idee dat tegenwoordig wordt afgeraden om ze te dragen vanwege die Rolex bendes

1 like

En waarom niet voor een andere kastvorm gaan, of is dat niet jouw cup of tea?
Een mooie Reverso Duoface (met small second) bijvoorbeeld?

1 like

Ja die staat op nummer 4. Al vind ik vierkant nog lastig…

1 like

Klopt, reden voor mij om het merk in zijn geheel zelfs te mijden. Laat staan in goud. In België merk ik dat maar weinig mensen met een Rolex echte liefhebbers zijn. Die dragen hier wel wat anders :blush:

Ik zou de JLC eens gaan passen. Schijnt voor sommige mensen wat flets te zijn, maar ik vind ‘m mooi. De MC Memovox is ook leuk en classic JLC.

Waarvoor dient die 3de wijzer bij de Patek?

1 like

Vond ik ook, tot die om de pols ging! :grimacing:

1 like

Goeie tip! Het is een gmt functie

1 like

Zo’n Reverso, is zoals Twan al aangaf erg tof. Heb onlangs ook eentje gepast. Magnifiek! :+1:t2:

2 likes

Ik had al zo’n gevoel, maar op foto vind ik het maar verwarrend. JLC dus :wink:

Edit: de subdial is de 24uurs 2de tijdzone, maar wat is dan die 3de grote wijzer? :thinking:

1 like