Nog een duiker erbij, Seiko 7c43 uit 1987

Het is wel een opknapper.
Achter het bekraste glas en de versleten duikring zit een mooie diep donkerblauwe wijzerplaat.

Achterkant met anti magnetisch schild en het uurwerk met verbogen achterplaat. (is niet zo erg) en spoel met een los draadje. (wel erg dus)

Maar het circuit doet het nog, dus hopelijk moet ik alleen “even” een spoel vinden of deze “even” repareren.

Ohh wat een mooie patina op de wijzerplaat (tu)
Ben al wel een tijdje op zoek naar dit model. Veel plezier er mee!

Mooi model maar die heeft een zwaar leven gahd zeg , bezel is vrijwel kaal zelfs maar goed, work ur magic Martijn!

Dat is weer zo’n leuke Seiko quartz duiker, deze gaat tot 200m ipv 150m.
Op de bezelring na, nog in goede staat.
Hopelijk krijg je het klokje weer aan het lopen.

Mooie, Martijn! Succes met opknappen. Wat doe je met de insert? Vervangen of zo laten?

Ik moet eerst maar eens aan een spoel zien te komen. Daarna inderdaad rustig kijken wat ik ga doen, hij moet er niet te nieuw uit gaan zien, maar ik denk dat ik wel voor een andere insert ga ja :slight_smile: De oude bewaar ik natuurlijk.

Je kan er ook gewoon een 7s26 uurwerk uit een
Skx007 in zetten toch? Moet wel te koop zijn bij rob voor een paar tientjes.

Dat is te makkelijk natuurlijk :slight_smile:

Spoel gevonden bij Cousins UK. Account aangemaakt en er gaat een wereld voor mij open! (bankrekening gaat een probleem krijgen als ik niet oppas)
Gelijk ook wat nieuwe klingen voor mijn schroevendraaiers erbij besteld :slight_smile:

Na wat gepiel een werkend uurwerk :slight_smile: Nog wel even testen of alles goed blijft werken of dat ik hem nog wat verder uitelkaar moet halen.

Zo goed mogelijk de kast schoongemaakt, ik krijg alleen die rottige schroefring rond het glas niet los. Ik heb behoorlijk wat kracht gezet maar het lukt nog niet. Mijn kast opener slipte zelfs, dus eerst maar even afblijven voor ik iets echt stuk maak.

Hij zit nu dus weer inelkaar. Als ie goed blijft lopen moet er natuurlijk wel een nieuwe/andere insert in, nieuwe pakkingen en een nieuw glas als ik ooit die ring los krijg. Ook maar eens leren wijzers te lumen want deze wijzers zien er toch echt te slecht uit…

O ja, bandje erbij zoeken natuurlijk :slight_smile:

Poes vind het ook een mooi horloge :wink:

Of het ging ergens anders om dus :frowning:

Heel gaaf dat het gelukt is hem werkend te krijgen! Erg gaaf zo’n vintage Seiko duiker!

Misschien dat je de ring om het glas los krijgt als je er wat WD40 in spuit? (Uiteraard na het uurwerk uit de kast te hebben gehaald…) Of ff weken in ammoniak? Dan komt wat vuil los wat misschien in de weg zit ofzo? Just an idea.

Ik zie graag tzt een eindresultaat! Zal erg mooi worden met een nieuwe bezelinsert! :slight_smile:

Vet Martijn :slight_smile:

Bedankt voor het meedenken, maar WD40 is een vochtverdrijver en dodelijk te noemen voor een horloge(kast) ik moet ook voorzichtig zijn omdat de minutenring onder het glas niet te demonteren is zonder het glas weg te halen.

Op een ander forum heb ik al een aanbod gekregen trouwens, is wel in Engeland…

NickW Schreef:

Heel gaaf dat het gelukt is hem werkend te
krijgen! Erg gaaf zo’n vintage Seiko duiker!

Misschien dat je de ring om het glas los krijgt
als je er wat WD40 in spuit? (Uiteraard na het
uurwerk uit de kast te hebben gehaald…) Of ff
weken in ammoniak? Dan komt wat vuil los wat
misschien in de weg zit ofzo? Just an idea.

Ik zie graag tzt een eindresultaat! Zal erg mooi
worden met een nieuwe bezelinsert! :slight_smile:

Leuk om te zien dat het weer gelukt is.
Zo’n schroefwartel heb ik nog nooit gezien bij de Seiko duikers, deze kast is toch heel anders.
Ik heb een paar maal het glas vervangen maar dat werkte met een stolen ring die je er op moest drukken.

De constructie is inderdaad wat anders dan bij de “consumenten” duikers, ook te zien bij de 7C46 “tuna can” duikers.

7s26 past er niet in!
Ik ben trouwens ook op zoek naar een 7c43 duiker, liefst een mooie Pepsi…

Ik heb ook een “big bertha” staan, is iets dichter bij :slight_smile:

Ik neem nog contact met je op :slight_smile: bedankt voor het aanbod! Ik moet van de week het uurwerk nog wat verder uitelkaar halen, waarschijnlijk nog vuil. Eerst bijkomen van de nachtdienst, meestal maak ik iets stuk als ik vlak na de nachtdienst ga klooien…