Nog een gek die dit leuk vindt?

Ik heb een nogal brede smaak qua horloges, waarbij ik de meest uiteenlopende horloges interessant vind. Nu kwam ik dit tegen en mijn eerste reactie was ‘geinig / hebben’. Ik heb me er totaal nog niet in verdiept omdat ik op dit moment wacht op mijn nigiri maandmenu bij de Japanner (waardeloze info. maar ik dacht ‘ik meld het toch maar even’).

1 like

Zeker geinig, maar ik zou het niet zonodig willen hebben. Lijkt me veel leuker om zoiets zelf te maken van een oud horloge. In de modelbouw noemen ze dat geloof ik ‘weatheren’. Beetje spelen met zuur en gecontroleerd laten corroderen. Kunst!

1 like

Ik vindt het niet leuk ,ben ik nu niet gek . :smile:

2 likes

Ik vind het ook niet leuk, vind je dat gek?
Lijkt wel een overblijfsel uit een brand. :grin:
Maar, zoals eerder gezegd, ieder zijn ding.!

2 likes

En in de gitarelarij ‘relicen’.

Zeg maar een nieuwe gitaar die eruit ziet alsof je de afgelopen dertig jaar met de Stones op tour bent geweest. En je betaalt er nog meer voor ook, dan voor een smetteloos exemplaar! Wordt door veel gitaristen een beetje op neergekeken. Het idee, je moet je afgebladderde lak, krassen en deuken verdienen met hard werken en niet ‘kopen’. Ach ja…
Maar die wijzerplaat ziet eruit alsof ie een heel zwaar leven heeft gehad. Ik vind 't er wel geinig uitzien, eigenlijk. Maar ik ben dan ook goed gestoord. :smile:

3 likes

Mijn beste,

Tja.
De naam Nixon en een wijzerplaat die mij doet denken aan de wereldkaart,
een wereldkaart die in brand staat, vietnam… :scream:
Met een beetje fantasie gaat ook dit horloge leven!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

3 likes

Ik meen dat Krabong ooit een topic geplaatst heeft over een man die hij op vakantie had ontmoet, die hem een verhaal vertelde over zijn huis dat afgebrand was. Zijn Rolex had het echter overleefd. Zaten ook foto’s bij dat topic, waardoor het horloge ineens een echt verhaal kreeg en op slag ‘gehavend mooi’ werd.

1 like

vind het wel leuk staan. Deze kan het goed hebben !

Het heeft wel wat vind ik. Beetje zelfde categorie als de aging op de bronzen kasten.

@TagEd die gitaar is wel gewoon gaver zo :stuck_out_tongue: kan er ook niks aan doen…

2 likes

Ik vind die Nixon heel gaaf, ik heb laatst ook zoiets in elkaar gezet:


Vergelijkbaar met Ratlook wat in de VW wereld een bekende stroming is.

Binnenkort ga ik een keer experimenteren met het begraven van een horlogekast. Of met vuur misschien? Mogelijk ook iets met een wijzerplaat uithalen, weet nog niet precies wat. Meestal begin ik gewoon en gaande het proces krijgt het een bepaalde vorm.

3 likes

(hoe) heb je dat patina versneld?

Die ken ik nog. :+1:

jonathan3m
(hoe) heb je dat patina versneld?

Eerst zuur dan ammoniakdamp maar er zijn heel veel factoren die het resultaat beïnvloeden, dus veel experimenteren. Doe VOORZICHTIG!

1 like

Hoe was de sushi?!

:smiley:

1 like

Patina vind ik wel gaaf.

1 like

Tegen wie zeg je het. Ben ooit afgestuurd in chemie met de belofte nooit in een lab te gaan werken…
Bedankt voor de tip.

Mmmmmm,
Ziet er lekker uit.

Elf.

1 like

Welk model is dit?

Maar vertel eens wat meer over de Nixon.
Van wie is die, waar komt het horloge vandaan hoe is het gemaakt etc.
En wat kost zo’n ding?

Nixon is een hip skateboarders/snowboarders merk :smile: