Nog een knoop doorhakken. Word t een Seiko of Tissot dresser. Welke zouden jullie kiezen?

Ik moet nog een knoop doorhakken en een van deze twee word dan mijn eerste (en even afhankelijk of mijn situatie gaat veranderen enigste) aankoop dit jaar.

  1. De tissot alleen ben ik er nog niet echt uit welke ik mooier vind. Die met de zwarte of et de witte wijzerplaat. Visodate

Zwart:

of wit:

Of dan toch de seiko SARB065

Inclusief alle douane inklaar kosten enzo. Kan me iemand vertellen wat ik zo ongeveer kwijt zou zijn als ik de SARB065 zou bestellen bij bijv Saiya? Zit ik dan ook nog rond de prijs van de Tissot of minder? En is t een loterij of de douane t checkt of is t gewoon altijd dokken? Heb er namelijk geen ervaring mee.

Ik vind persoonlijk de Seiko het mooist, maar de witte Tissot is ook erg mooi! Persoonlijk vind ik die alleen nét wat te druk door de dagaanduiding er nog bij. Verder wel een erg mooi horloge.

Over de douanekosten e.d. kan ik je helaas niks vertellen.

wat te denken van een SARB035 ? ( foto van internet )

Reken inclusief BTW en douane kosten op 450 euro voor de SARB065. De Tissot is nieuw 480 dus dat ontloopt elkaar weinig.

Ik heb zelf de witte Visodate gekocht afgelopen zondag. De Seiko SARB065 was mijn alternatief. Ik ben voor een lichte wijzerplaat met bruine band gegaan omdat mijn andere horloges een zwarte wijzerplaat hebben en ik bij mijn pakken bruine schoenen draag. Plus dat ik witte plaat wat klassieker en dressier vind…

De Visodate bevalt erg goed, hoewel de SARB065 nog steeds wel door mijn gedachten speelt, omdat die net een tikje meer bijzonder is.

Ik heb de Visodate voor een mooi prijsje in nieuwstaat kunnen bemachtigen dus een switch naar de SARB betekent geld bijleggen in mijn geval, dus dat is een beetje een nadeel :wink:

Ik zou voor de cocktail gaan. Mooi uurwerk 6r15 met lange gangreserve. Maar goed ik ben ook een Seiko fanboy :wink:

De tissot vind ik ook prachtig. Ik ben alleen inmiddels afgeknapt op de combi van dag/datum. Ook bij Seiko, hoor!

Tissot, omdat ik de cocktailtime gewoonweg niet zo mooi vind.
De kleur van de Visodate vind ik een erg lastige, maar de zwarte vind ik denk ik mooier.

Voor ik het vergeet even de belangrijkste highlights die mijn afwegingen waren:

De Seiko heeft een bijzondere dial en klok die je niet vaak bij anderen om de pols zult tegen komen, de Tissot heeft echter de authentieke retro look waar je ook voor kunt vallen, al detoneert de dagaanduiding zoals aangegeven misschien wel een beetje. Het Seiko 6R15 uurwerk zal waarschijnlijk minder en goedkoper onderhoud nodig hebben dan de ETA 2824. De Seiko heeft helaas geen saffierglas (Tissot wel) en de kroon is wat minder smooth bij handmatig opwinden dan de Tissot. De ETA 2824 van de Tissot loopt daarnaast vloeiender dan de 6R15 van de Seiko (28.800 om 21.600 bph).

En voor wat het waard is: Japans versus Zwitsers (is toch een dingetje, ook voor waardevastheid trouwens, al zie ik deze Seiko voor hoge tweedehands prijzen langskomen op de fora), maar het is vooral persoonlijke voorkeur, ik heb me er niet door laten leiden.

1 like

Imho duidelijk de visodate!
Kleur afhankelijk van je kleding. Zo op het plaatje zou ik naar zwart neigen, maar met een witte blouse of bruine schoenen o.i.d. is de witte duidelijk een betere keuze!

De Seiko vind ik persoonlijk niet mooi, vind de dial niet mooi. Ben sowieso geen Seiko fan.

Van de twee opties kies ik de Tissot, en dan de witte. Een moderne maar retro dresser, gewoon een hele mooie! Bij de zwarte stoor ik mij teveel aan de witte dag en datum.

Sowieso zou ik gaan voor een “witte”.
Net effe iets mooier.
Maar welke…moeilijk…
Ik zou als niet Seiko fan toch voor de Tissot gaan.

Deze is - hoewel met 650 dollar stuk duurder - misschien ook wel het overwegen waard. Dan heb je een iets rustigere wijzerplaat en saffier.

Ik krijg een dezer dagen de Cocktail Time binnen. Hoe lang hij blijft? Geen flauw benul. De keuze is voor mij in ieder geval duidelijk!

Candide welk model is dat?

Model SDGM001

Ik vind zwart meest dress, de witte visodate zou ik ook casual willen dragen. Deze seiko is niet zo mijn ding.

Als dresser vind ik de witter Visodate het meest geschikt. Ben zelf niet zo fan van de seiko’s als dresser, toch altijd een beetje een net-niet gevoel… Ook een wat meer vintage overwogen als echte dresser?

Zou voor de Seiko gaan. Kijk eens op youtube voor wat filmpjes. De wijzerplaat is fantastisch en er zit een mooie bolling in het horlogeglas. Ook vind ik hem zelf wat meer dressy door het opgelegde logo en rustigere wijzerplaat.

Ik heb er een (SARB 065), mooie klok hoor.
Maar geen dresser, daar is tie te groot voor.

Mijn beste,

Er staat sinds enkele dagen een witte Tissot op het forum te koop!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

diameter zou goed moeten zijn, 40mm

of bedoel je de dikte?