Nog een leuke oude aanwinst ( gewoon grappig )

Met deze kan je op oorlogspad !!! hahaha

Voor zo’n horloge heb je bijna een wapenvergunning nodig.
Leuke combinatie.

kijk maar uit met die ouwe munitie, straks leggen je ellenbogen er af :slight_smile:

Grappige band!.. maar eigenlijk heeft Sparks gelijk!.. indien de munitie (patronen) echt zijn: moet je daar een vergunning (verlof) voor hebben. :smiley:

'K zag dat er een patroon ontbreekt… die heb je toch niet per abuis afgevuurd?..

kijk maar uit met dat spul, er hoeft maar een verklikker tussen te zitten en je hebt een inval (spreek uit ervaring)
heb het ooit eens gehad met een revolver die er iets te echt uitzag.
ik zeg altijd maar verraaiers slapen nooit.

Haha vertel ik ben benieuwd!!

Gr. Mark

Woorden schieten mij tekort;).

Groetjes,
René

Bender Schreef:

Haha vertel ik ben benieuwd!!

Gr. Mark

ik laat me er verder niet over uit mark, alleen een ding, het koste me 800euro boete en een half jaar voorwaardelijk, waarvan nog een boete erboven op voor belediging van het hof, ik zij tegen de officier toen hij vroeg of ik het eens was met de uitspraak dat ie lekker met stoel en al door de grond zakte.:D. heeft zelfs de krant nog gehaald.
dit is inmiddels alweer bijna 9 jaar geleden.
maar goed, kijk uit met dat soort dingen wil ik maar zeggen.
grt arie

b)-

Handig om sigaretten in te stoppen :slight_smile:

Beste Hjan,

Ik kan je alleen de tip geven, dat ik voor je hoop, dat achter op de huls van de munitie(denk 9 mm zo te zien) het slaghoedje voorzien is van een inslag/deukje.
Want dan is de munitie namelijk verschoten, dus afgevuurd.
Men kan een kogelpunt namelijk weer herplaatsen op een lege huls, maar is wel verboden om deze zo in je bezit te hebben. Je moet dan een gat door en door in de huls boren, dan mag het weer wel. Een lege huls alleen, dus zonder kogelpunt, is in principe geen probleem.
Zo niet, dus als het slaghoedje nog intact is, deze direct verwijderen uit je horlogeband en inleveren bij de Politie.
Niet afgevuurde munitie is namelijk levensgevaarlijk. Bij stoten of wat dan ook, tegen het slaghoedje, kan ie afgaan en dan zijn de gevolgen niet best.(td)
Je mag deze munitie tevens niet in je bezit hebben, als je geen verlof hebt tot voorhanden hebben van een vuurwapen, welke deze munitie kan verschieten.
Laat even weten hoe het eruit ziet, dat slaghoedje.

SCHERPRIJDER Schreef:

Beste Hjan,

Ik kan je alleen de tip geven, dat ik voor je
hoop, dat achter op de huls van de munitie(denk 9
mm zo te zien) het slaghoedje voorzien is van een
inslag/deukje.
Want dan is de munitie namelijk verschoten, dus
afgevuurd.
Men kan een kogelpunt namelijk weer herplaatsen op
een lege huls, maar is wel verboden om deze zo in
je bezit te hebben. Je moet dan een gat door en
door in de huls boren, dan mag het weer wel. Een
lege huls alleen, dus zonder kogelpunt, is in
principe geen probleem.
Zo niet, dus als het slaghoedje nog intact is,
deze direct verwijderen uit je horlogeband en
inleveren bij de Politie.
Niet afgevuurde munitie is namelijk
levensgevaarlijk. Bij stoten of wat dan ook, tegen
het slaghoedje, kan ie afgaan en dan zijn de
gevolgen niet best.(td)
Je mag deze munitie tevens niet in je bezit
hebben, als je geen verlof hebt tot voorhanden
hebben van een vuurwapen, welke deze munitie kan
verschieten.
Laat even weten hoe het eruit ziet, dat
slaghoedje.

aldus de weledelgeleerde heer scherprijder:#

Off topic maar ter aanvulling en correctie:

Een huls met een slaghoedje (of die nou is verschoten of niet) mag je niet in je bezit hebben zonder verlof. Alleen lege hulzen zonder slaghoedje (dus helemaal er uit en zonder kogelkop) mag iedereen hebben. Ook hele kogels en hulzen die niet juist onklaar zijn waarvan je het kaliber niet op je verlof hebt mag je als schutter niet hebben.

Munitie los is niet gevaarlijk. Een kogel zal niet afgaan door stoten of een harde klap, daarvoor moet je echt je best doen. Ik denk dan ook dat hjan, in welke staat de kogels (9mm) om z’n pols ook zijn, zich geen zorgen hoeft te maken. Maar als het echte kogels zijn of zeer echt lijken (misschien zijn ze wel van plastic) kan hij het horloge imho idd beter niet onder de neus van een agent dragen :smiley:

On topic: leuk bandjes!

Beste Hjan,

Mijn eerste reactie op jouw topic leidt zo wel tot ernstige adviezen. Was absoluut niet mijn bedoeling.:slight_smile:
Ik heb zelf 11 jaar bij de politie gewerkt en heb in die tijd veel met heel diverse vuurwapens en munitie te maken gehad.
Dit soort patronen durf ik nog wel met 2 tangen uit elkaar te halen, het kruit eruit te verwijderen en ze vervolgens weer dicht te plakken. Weg gevaar.
Ik wil jou hiermee absoluut niet aansporen om dit te gaan doen.
Je moet overigens nog al gek doen om middels een onverwachte handeling het slaghoedje tot ontbranding te brengen.
En eerlijk gezegd, welke wout maakt zich vandaag nog druk om een dergelijk voorhanden hebben van deze 3 patronen. (Je kunt er immers geen staatsgreep mee plegen of moordend om je heen slaan.) Laat staan dat het leidt tot strafvervolging.
Mijn advies: gewoon laten zoals het is en vrolijk van genieten van deze vrij unieke combinatie.

Groetjes,
Flip.

Je kan ipv de kogels ook soort reageerbuisjes erin doen gevuld met verschillende sterke dranken :wink:

Sparks Schreef:

Beste Hjan,

Mijn eerste reactie op jouw topic leidt zo wel tot
ernstige adviezen. Was absoluut niet mijn
bedoeling.:slight_smile:
Ik heb zelf 11 jaar bij de politie gewerkt en heb
in die tijd veel met heel diverse vuurwapens en
munitie te maken gehad.
Dit soort patronen durf ik nog wel met 2 tangen
uit elkaar te halen, het kruit eruit te
verwijderen en ze vervolgens weer dicht te
plakken. Weg gevaar.
Ik wil jou hiermee absoluut niet aansporen om dit
te gaan doen.
Je moet overigens nog al gek doen om middels een
onverwachte handeling het slaghoedje tot
ontbranding te brengen.
En eerlijk gezegd, welke wout maakt zich vandaag
nog druk om een dergelijk voorhanden hebben van
deze 3 patronen. (Je kunt er immers geen
staatsgreep mee plegen of moordend om je heen
slaan.) Laat staan dat het leidt tot
strafvervolging.
Mijn advies: gewoon laten zoals het is en vrolijk
van genieten van deze vrij unieke combinatie.

Groetjes,
Flip.

dat kun je met een speelgoedrevolver ook niet, maar was wel zwaar aan de beurt.
en het ergste is dat iemand mij er bij heeft genaait, ze kwamen met 3 man sterk heel mij huis overhoop halen, terwijl vrouw en kinderen onbeweeglijk op de bank moesten blijven zitten, ik heb helaas, sorry dat ik het zeg niet veel op met politie. ik ben afgevoerd of ik een of andere krimineel was.
ik zeg dus tegen iedereen kijk uit met wat je laat zien, al denk je het is onschuldig en het kan geen kwaad, een of andere fanatieke flik die nog een stapje hoger wil komen kan je er zo bijnaaien, hou sommige dingen lekker voor jezelf. ik laat zelfs het groene waterpistool van mn zoontje niet meer zien.
grt arie.

Ter geruststelling: ik ben al jaren weg bij de kit.
Mijn laatste post geeft aan hoe ik hier in sta.

Sparks Schreef:

Ter geruststelling: ik ben al jaren weg bij de
kit.
Mijn laatste post geeft aan hoe ik hier in sta.

hallo sparks
is ook niet tegen jou bedoeld, is in het algemeen.
je weet immers nooit wat er op het worldwide web meekijkt.
en er zijn nu eenmaal figuren die je ophangen om onbenulligheden.
grt arie

Toch moet ik Arie gelijk geven!

Zelf beoefen ik ruim 22 jaar de schietsport en bezit 2 vuurwapens (9 mm. en .357), uiteraard met verlof!

De Wet wapens en munitie zegt toch echt dat het NIET toegestaan is om munitie én delen van munitie voorhanden te hebben; tenzij men een verlof heeft tot het voorhanden hebben van vuurwapens én dan alleen munitie voor het wapen wat in bezit is.

Maar aan de andere kant: zoals Sparks al opmerkte zal oom agent over dat horlogebandje niet moeilijk doen, tenzij je een “bromsnor” treft, die heb je in elk korps, bij Politie Haaglanden kom ik wel eens zo’n haantje tegen (had liever marinier geworden, maar kwam met een I.Q. van een chimpansee niet door de keuring heen). :smiley:

LeoZ SCHREEF:
De Wet wapens en munitie zegt toch echt dat het NIET toegestaan is om munitie én delen van munitie voorhanden te hebben; tenzij men een verlof heeft tot het voorhanden hebben van vuurwapens én dan alleen munitie voor het wapen wat in bezit is.

Kijk dat is nou precies wat ik bedoelde(met uiteraard alle goede bedoelingen)
Deze LeoZ is op de hoogte van de laatste uitgave van Wet Wapens en Munitie.
Als je als dit gaat bagatelliseren, omdat je deze wetten reeds jaren geleden voor het laatst hebt ingezien, dan ben je dus niet goed op de hoogte.
M.a.w. dit spul mag je gewoon niet in je bezit hebben, mits met de aanpassingen genoemd in mijn eerdere reactie.
En dan mag het wel voor sommigen betweterig klinken, ik ben hier namelijk wel secuur mee. Het is wel degelijk geen speelgoed of iets wat je zomaar kan dragen, als horlogebandje als de munitie nog “scherp” is.
En ik wilde slechts Hjan behoeden voor eventuele gevolgen.
Maar dit is een forum voor horloges, dus laten wij het hier voortaan maar bij houden.:wink: