Nog een nieuw gescoord (amerikaans) oudje

Vanmiddag is mijn Bulova Hourglass binnengekomen.
Weer zo’n typisch 50’s horloge en bijna net zo gestyled als mijn Helvetia.
Ik vond deze zo apart met die zandloper op de plaat en de fraaie lugs, dat ik hem gewoon moest hebben :slight_smile:
De wijzerplaat geeft wat van zijn leeftijd prijs maar ziet er origineel uit.

Er was geen werk aan het klokje behalve het vervangen van een versleten kroon en de kast die ik een beetje schoongemaakt heb.
Ik heb gewoonlijk meer een zwak voor horloges met decentrale
seconden aanduidingen, maar het staartje aan de secondenwijzer maakt het wel weer goed!
De foto’s zijn met kunstlicht genomen dus vergeef me voor de matige kiekjes, nevertheless enjoy ! :


Mooi schoon caliber:

gefeliciteerd met deze leuke bulova !

Congrats !
Ik heb ook enkele Bulovi :wink:

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst. Ziet er chic uit, met name de wijzerplaat met de lichte plooien erin geven het horloge een mooi accent.
Veel plezier ermee (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Prachtig Mario!

Ik vind hem mooi, deze komt uit de ‘Bulova show met Frank Sinatra’ periode of niet ??

Fraai klokkie! (tu) Mooie wijzerplaat met bijzondere wijzertjes ook, ziet er nog heel goed uit.
Die kast is erg leuk, maar nog best gematigd hoor, ze maakten in die jaren ook echt waanzinnige “over the top deco” ontwerpen…

Je kunt trouwens de meeste Bulova’s vanaf 1950 dateren met een jaarletter in het deksel (indien aaanwezig), 1950-1960 is de letter L, het cijfer erachter dan het jaar in dat decennium, bv L3=1953; L6 = 1956 enz (1960-1970 = M, 1970-1980 = N)

Veel plezier ermee (tu)

Groet,
Paul

Goede tip Paul, blikt dat hij uit 1956 dateert!