Nog een Omega Dynamic model

Vandaag kreeg ik van iemand uit Japen een mailtje. Deze persoon zag bij iemand een model uit de Dynamic serie van Omega die ik nog nooit eerder gezien had.

Zo te zien betreft het een (limited) model uitgegeven voor militaire doeleinden.

Jammer dat Omega de datumaanduiding niet heeft aangepast aan de lettertype op de wijzerplaat.
Ook heeft deze uitgave een andere stalen band als de reguliere Dynamic.

groeten,
Hans Mennink

Vind hem wel mooi, maar is het wel een Dynamic, aangezien de band en de kast totaal anders lijken.

Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik ook twijfel.
Op het TZ Omega forum is geopperd om Omega eens aan te schrijven. Dat zal ik eens gaan doen.

Ik twijfel ook of het een dynamic is. Wat is het caliber of referentie kast ?
Is de datumschijf wel origineel ? Kan misschien ooit al eens vervangen geweest zijn door roest. Wijzerplaat en wijzers lijken mij ook een beetje TE nieuw.

Kroon is wel van een Dynamic, maar dit lijkt net of die kroon erop is geplakt.

Kast lijkt me van een De Ville oid.

Zover ik weet heeft Omega sinds de 50-tiger jaren (Royal Air Force) zich niet meer bezig gehouden met militaire contracten.

Ik heb het vermoeden dat dit helemaal geen (Zwitserse) Omega is…

Tammo

Ik kreeg het idee dat als ik goed naar de achterkant keek dat die driepoot op de foto was gemonteerd… Ik heb de foto vergroot en zie:

Iemand neemt je in de maling :smiley:

Hoe komen ze erop… Ik vind het wel mooi gevonden. En het model is zo gek nog niet.

Zou een perfecte 1 april grap geweest zijn.

Gr,
Hans Mennink