Zakhorloge, het glas ontbreekt en het loopt niet Een stainless steel achterkant, G 3082, wijzerplaat staat rodana, op het uurwerk staat: rodana watch co. En seventeen17jewels en ook nog swiss unajusted, op de binnenkant achterplaat staat rodana watch co swiss made
Lijkt me een jaren '20 dingetje.
Geen aparte knop om de wijzers te kunnen verzetten.
Ik denk dat het van de vader van mijn man is geweest, ik vraag me af wat swiss unajusted betekend
Swiss betekent swiss made,
en unadjusted dat er geen regeling na de bouw was gedaan. Daarmee was de horloge goedkoper afgezien lagere btw voor export in tegen deel van adjusted.
Het is een “art deco” stijl. Warschijnlijk met strepen en lijnen op de achter deksel.
Als de balans as niet gebroken is kan die zeker voor weinig hersteld worden.
Waazig, ik denk dat dit de tweede deksel is.
Er zit maar 1 deksel op
Goed nieuws, dan ontbreek alleen maar een glas
Ja, en dat het niet loopt…
Ja, kijken of de balans as niet gebroken is en als het goed is zal het een service beurt+1 glas kosten. Proficiaat !
Uurwerkje is een AS 1076 of familie ervan:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&AS_1076
Mmm, ik heb de gok genomen als totale leek en de balans eruit gehaald, de balansas ziet eruit als een opgevreten roestig pinnetje, en daar waar hij in moet ziet er tamelijk desastreus uit, helaas, ik ga als leek gewoon stap voor stap kijken wat ik los en vast kan maken in dit horloge… , ik leer hier echt iedere minuut op dit forum zo veel bij, hartstikke leuk