Nog een paar klokjes gevonden

2 Kupobas en een doxa
De doxa is erg moeilijk af te lezen en heeft een zware tijd gehad naar mijn idee. Maar is denk ik nog wel te redden. Is het het waard om het te laten opknappen? De bodem heb ik er niet afgehaald omdat hij vrij vast zat en ik wil niks beschadigen.

Verder de twee kupobas, weet ik ook niks over.

Als ik het volkomen mis heb, ik ben een beginner :wink:
(de fotos zijn met mijn telefoon gemaakt, indien gewenst kan ik betere maken)


Edit: Er staat overigens wel een nummer achterop de doxa: D4(5/6)51585 en ik mag de komende 17 uur geen reacties meer plaatsen, mijn excuses.

2 likes

Ik zit nu ff op mobiel, maar die twee bovenste lijken me twee kirovskies, of “type 1” of “k43” horloges, met vervangen/fantasie wijzerplaten. Russen dus.
Kijk maar ff in het Russen topic :slight_smile:

1 like

Leuke aanwinsten. :thumbsup:
Ja, zoals Martijn al vertelde zijn de Kirova’s voorzien van opnieuw bedrukte wijzerplaten.
Dat vliegtuigje heb ik vaker gezien op Molnia polshorloges uit de jaren vijftig, deze zijn vrij zeldzaam.
Ik heb er even een plaatje bij gezocht.

1 like

Wel een vreemde combinatie, het rechter uurwerk is een Zlatoust 191-4c uit 1958 en hoort niet in deze kast en ook niet bij deze wijzerplaat. Waarschijnlijk oorspronkelijk een zakhorloge geweest.De linker is een Kirovskie k-43 7 steens maar daar hoort de wijzerplaat ook niet bij.
Leuke uurwerken maar de rest is Russisch knutselwerk.
De Doxa is zo op het eerste gezicht een Duits ww2 leger horloge ( D markering wat zeldzamer is als de meer gangbare DH markering ) maar om daar zeker van te zijn zou ik graag meer en scherpere foto’s willen zien, ook van de achterzijde en van het uurwerk.

Die bovenste twee zijn iig troep. Met thuis geprinte wijzerplaatjes, zoals al werd gemeld. Die Doxa, heb je daar betere foto’s van?