Nog een polsen poll maar met een ander doel ;)

Aangaande deze poll Wat is de omvang van je polsen (poll) en een opmerking van @Batossai hierin eindelijk weer een Poll.

@batossai gaf aan dat het best handig is als je weet welke polsmaat iemand heeft als diegene een horloge draagt wat je op het oog hebt. Zo kun je al een beetje inschatten hoe dit op jouw pols kan vallen.
Dat is ook eigenlijk best handig en ik dacht het volgende, Is het wenselijk als er dedicated topics komen voor verschillende polsmaten? Bijv. 16-17cm polsmaat wristshots. Vervolgens kun je een wristshot uploaden en geef je merk/type horloge aan en je polsmaat.

Voor mij zou ik dan een wristshot kunnen plaatsen van mijn sinn 556i en polsmaat 16.8cm. Zo kan ik dan van al mijn horloges om mijn pols een shot plaatsen welke via de index is te vinden (zoekfunctie). Retehandig eigenlijk als je iets op het oog hebt :+1:

Als we deze dan ook een beetje schoon houden van comments dan bouwen we daar een retehandig naslagwerk met zijn allen. Ook voor niet leden toegankelijk.

En dan nu de beloofde poll

  • Ik heb er zin aan, doen!
  • Mwoah, ist nodig?

0 stemmers

2 likes

Hoewel ik wel mijn twijfels heb bij “index”, “naslagwerk”, “zoekfunctie” etc.
Dat zie ik nog niet echt voor me eerlijk gezegd. Maar die extra info bij een wristshot :+1:

3 likes

Ik heb geantwoord “mwoah…” vooral omdat het me een hoop gedoe lijkt.

Bovendien de een fotografeert recht ‘van boven’ en van dichtbij, dan lijkt 37mm op een 20cm pols nog groot en de ander een 43mm onder een hoek, die op een 17cm pols klein lijkt. En de derde maakt een kiekje op afstand van de 37mm, op de 20cm pols waardoor het een kinderklokje lijkt.

Kortom je krijgt het niet via plaatjes ‘inschatbaar’ vrees ik. Een horloge werkelijk op de eigen pols is het meest maatgevend, voor mij in ieder geval wel. Bij twijfel ga ik altijd even (ergens) passen.

Als je dit gaat doorzetten, veel succes!
Mijn zegen heb je, hoewel je die helemaal niet nodig hebt natuurlijk … :wink:

3 likes

Ik vind het wel wat hebben.
Maar dan moeten de parameters wel heel strak gesteld worden. Dus bijvoorbeeld niet een haaks op het horloge/pols foto, want die vertekenen altijd.

Een via spiegel foto is al beter. Maar een foto met een gestrekt arm , gezien vanuit eigen ogen, zodat je een zij aanzicht (negen uur) krijgt is mss beter of handiger. Daarmee tackel je de lens afwijking grotendeels.

Zomaar wat gedachten.:thinking:

2 likes

Sjips, the metrics worden bepaald. Bundel je ze ook even? Oh enne, Jip & Janneke graag … :wink:

2 likes

Dit is dus een polsen poll om animo voor polsentopics te polsen.

4 likes

Dit was Jip & Janneke. :joy::wink:

2 likes

C24 heeft toch zo’n tool?

2 likes

Digitaal ding, maar oké. :thinking:

2 likes

Ik denk dat dit idee alleen al fototechnisch niet mogelijk is.
Iedereen fotografeert met een andere lens en uit een andere
hoek en afstand en de belichting zal ook niet hetzelfde zijn.
Dit geeft allemaal vertekening en maakt een juiste inschatting
van het beeld erg moeilijk zo niet onmogelijk.

2 likes

Het kan wel een indicatie geven, dat is al meer dan je nu hebt he :wink:

1 like

Dat dacht ik dus ook maar hier op HF geld de consensus :joy:
Zou ik een dergelijk topic al hebben aangemaakt staat die vol met meningen ipv gewoon plaatjes die makkelijk te vinden zijn. Puur voor een idee zoals ik ook al aangaf.

Maar goed het gros wil het niet en gaat het dus ook niet werken omdat je dan discussie krijgt in het topic en het doel van hoofdzakelijk plaatjes verdwenen is.

Kunnen we hier niet vrijwillig hashtags gebruiken bij wristshot?

Edit: # heeft hier een andere functie. Dus werkt niet echt

Alternatief zou Pols165 etc etc kunnen zijn

Grappig idee. Ik denk eigenlijk wel dat die foto’s vrij goed te standaardiseren zijn:

Op mijn Samsung telefoon kan ik kiezen voor rasterlijnen in het opname beeld, die verdeelt het foto scherm in 9 gelijke vakken. Ik vermoed dat iedere Android telefoon die mogelijkheid heeft. Mijn iPad heeft dat ook, van iPhone weet ik het niet.

Als je dan bijvoorbeeld afspreekt dat je horloge altijd het middelste vakje vult, met de pols horizontaal en de wijzerplaat recht naar de camera, heb je wel zo ongeveer alle aspecten van beeldhoek en kijkrichting opgelost. Je hebt dan alleen nog de maat van het horloge en de pols nodig.

Edit: fotootje erbij. Slecht voorbeeld want scheef, maar ja, met één hand en screenshot maken terwijl de andere op vaste afstand moeten hoek moet blijven…

1 like

FTFY … :wink:

1 like

Niet zo lui doen, even op het plaatje klikken en dan zie je het helemaal.

1 like

Oké.