Nu het plaatsen van foto’s hier zo vlot gaat, kan ik beter nog wat delen! (wat was photobucket een merde zeg! ) Nog 1 van mijn recente aanwinsten is deze Dodane type 21, een uurwerk dat jaren een beetje onder de radar is gebleven, maar nu toch aan een opmars bezig is qua populariteit. Deze dodane type 21 is uitgegeven aan de Franse luchtmacht; in totaal werden er tussen 1954 en 1994 een 5000 van gemaakt, onder verschillende merknamen. Dit specifiek uurwerk is voor het eerst gebruikt in 1971 en werd opnieuw gebruikt voor verschillende periodes tot 1978 (te lezen op de caseback). FG staan voor ‘Fin de Garantie’. In het uurwerk zit een valjoux 222 flyback. Het uurwerk is compleet geserviced vorige maand en loopt als een zonnetje. Altijd leuk militaire klokjes! Ik had al een Lemania monopusher van de RAF, dus deze komt er mooi naast
Mooie aanwinst! Heb je er een andere bezel opgezet? Tussen de eerste en laatste foto is de bezel stiekem veranderd.
Of lijkt dat zo en is het reflectie?
aha neen hoor, zal aan de foto liggen, is dezelfde bezel
Ah, ik zie het nu ook, het is reflectie. Altijd lastig die glimmende dingen fotograferen, je ziet altijd je hoofd en de camera erin.
Veel plezier met deze mooie aanwinst!
ahaha ja is zo, ben niet zo’n kunstfotograaf ook niet, mss een beetje op oefenen in de toekomst thanks!
Het is tegenwoordig trouwens niet meer nodig om foto’s te verkleinen als je ze op deze manier op het forum zet. Het forum verkleint ze automatisch en je kunt er dan op klikken om in te zoomen. En die horlogefreaks hier zijn gek op inzoomen op kleine details.
ja vroeger ging dat niet, en photobucket sloeg altijd tielt, vandaar ook dat ik vrij weinig postte… Op deze manier is het veel beter, gewoon slepen gaat een pak sneller
Mijn beste,
Proficiat met deze dappere tijdwaarnemer!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis.
Prachtig horloge! Van harte gefeliciteerd!
Mooi hoor. Wat zijn de maten?
Gr.Wander
deze is dacht ik 37-38mm zonder kroon dus valt nog goed mee
Mooi aanwinst
Groeten Iwan
Serieus mooi horloge dit! Vraagje, zitten hier geen fixed spring bars op? Normaal zit je bij military vast aan nato straps.
hoihoi! thanks, ik zou eens moeten kijken, heb hem net naar de bank gebracht maar ik dacht geen fixed bars deze
als ik kijk op interent zie ik op dit model geen fixed bars
de meeste militaire horloges heb ik ook gewoon op nato, vind ik ook het mooist passen
maar deze kan dus ook op leder