Nog een Seiko gered van een roemloos einde

Vandaag van een collega gekregen.



Op het deksel 6308 8010 met serienummer 7653333.
Is in de database niet bekend,wel als ik 6309 als caliber opgeef.
Produktiedatum dan juni 1977.
Snel even glaasje geprobeerd te polijsten en voorzien van zwart leer.


Ga morgen al mijn andere collega’s maar eens vragen of ze ook eens in een vergeten laatje willen kijken.:slight_smile:

Prachtig(tu) Dat is ook een manier om aan leuke horloges te komen:D

Puik klokkie. Zelfs op een stuk keukenrol.

Die zwarte band maakt er gelijk een sjiek horloge van.

Frank

Da’s ook een manier om aan een leuke klok te komen, gefeliciteerd!
Zo op de foto ziet hij er nog prachtig uit zeker op leer!

mvg, Frans

Ik denk dat er vele klokjes zijn die jammer genoeg niet eindigen als pronk stuk
om een pols of in een vitrine kast…Ik krijg een oude beschadigde Baume en Mercier eer daags op de mat, die voor sommige rijp voor de sloop is (bijwijze van spreken) Maar als ik soms zie hoe men de klokjes weer weet op te knappen, zal ik dit met deze ook laten doen…Ik zat op de site van een horlogemaker in Gouda te kijken mooie hoor hoe ze dat doen met die wijzerplaten…Kunnen ze eigenlijk ook nieuwe horlogekasten laten maken?

Mijn beste,

Het resultaat is prachtig geworden, Proficiat.
Dit horloge verdiende het ook om een tweede kans te krijgen. Zeker gelet op die fraaie donkere wijzerplaat.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hupsakee, zo simpel werkt 't! Nieuw bandje, glaasje polijsten en je hebt weer een prachtklok! (tu)

Echt heel gaaf dat deze Seiko ook is gered van de ondergang. Ik ga de mijne nog eens een keer voorzien van nieuw glas en pakkingen. Weet iemand waar dat kan en wat dat zou moeten kosten? Het gaat om “5je gered van de prullenbak”

Mooi gedaan!

Serienummer is wel 1 cijfer te lang…
7653333 = 7 cijfers.

Scherp Rob.
Een 3 teveel:)

Ziet er goed uit, veel draagplezier.

Goed bezig!

Leuke klok. Normaal ben ik niet zo’n leer-liefhebber, maar in dit geval ziet de Seiko er een stuk chiquer mee uit.
Had ik ook maar zulke collega’s… :slight_smile:

Waar werk je, hebben jullie nog mensen nodig? :D:D