Nog een seiko van grootvaders, meer informatie?

Beste Forumleden,

Vandaag is er weer een Seiko van mijn opa opgeduikeld, het model ben ik wel op internet tegengekomen maar dan met een ronde wijzerplaat en niet met deze achthoekige wijzerplaat.

Ook is het leuk om toe te voegen dat je zowel in het Frans of in het Engels de dag kan laten weergeven! Verder (op de foto niet heel goed te zien) zit er een klein steentje op de G evenals op de S.

Weet iemand meer van dit model af?
Ter compleetheid,

Inscripties op de achterkant:

SEIKO
WATER RESISTANT
293881
JAPAN-J
SGP ST. STEEL BACK 6932-5080 [ao]

Inscripties op de sluiting:

SEIKO
BASE METAL TOP
STAINLESS STEEL BACK
JAPAN B

Wat foto’s:

Bij de positie van de 6 staat overigens: JAPAN 6923 - 509L A

Zal een quartz uit 1982 zijn, gezien het serienummer? Voornamelijk emotionele waarde en zo?

Heb al een mooie 6105-8110 van mijn grootvader die hij dagelijks droeg, deze lag eigenlijk van elende weg te roesten in een laatje.

Dus van emotionele waarde is niet echt sprake, ook vind ik hem zelf niet al te mooi en het is ook nog is een quartz.

Maargoed iniedergeval bedankt voor meer info over het jaartal!

(dat ik er niets over kan vinden op internet blijft apart)

Vis de batterij er uit en laat hem lekker liggen :slight_smile:
Wie weet kom je ooit een uniek model tegen in perfecte staat dat hetzelfde caliber gebruikt maar defect is dus heel goedkoop :wink:

Die 6105 is de natte droom van veel seikoliefhebbers :slight_smile:

Hij is niet defect, mijn opa had gewoon goede smaak en heeft deze dus weinig gedragen haha (tu)

Batterij is waarschijnlijk gewoon leeg, ik zal eens kijken misschien een leuk klokje voor mijn moeder gezien de kleine afmetingen?