M’n laatste aanwinst van 2009 is eindelijk binnen… Of ja, hij was in 2009 ook al binnen maar door een probleempje met de gangreserve mocht ie nog even bij Ferrie op bezoek. Nu loopt ie dus als een zonnetje.
De Tutima is vertrokken. Dat titanium is echt niks voor mij. Deze mooie Omege Speedmaster Mark II Racing (ST 145.014) uit 1972 heeft die plek ingenomen. Dit horloge is dus gewoon twee jaar ouder dan ik ben!
Afijn, ben er erg blij mee. Zoals gezegd uit 1972 en helemaal compleet. Doos, omdoos, gebruikshandleiding aanwezig. Horloge zelf is in orginele staat. Glaasje is dus ook niet krasvrij. Ook de orginele band is nog aanwezig maar ik heb een nieuwe band laten plaatsen voor het dagelijkse gebruik, die is wat steviger.
De wristshots zijn gisterenavond gemaakt bij een bak kunstlicht dus die geven een iets andere kleur. Ook na wat gehannes met wel/geen/meer/minder flits.
En voor de oplettende lezert: Ja, de auto is wat ouder maar ik vond het wel een leuke combo…
Ik vind dat we me recht kunnen zeggen met onze oude Omega’s dat dit toch wel echt toppers zijn om te zien en om te dragen. En dat na dik 30 jaar. Ik vind deze seamaster ook übercool :~
De Mark II, het horloge waarmee voor mij de hobby is begonnen!
Een leuk detail (althans dat vind ik ) is dat de exotic (ofwel racing dials) uitgeleverd zijn met een specifieke set wijzers.
Je herkent deze aan het feit dat de uren en minuten wijzer aan het begin zwart zijn. Omega gebruikte tenminste twee varianten van deze wijzers. Jij hebt de brede variant, ik de smalle.