Misschien nog een Tudor…? een Prince Oysterdate 74000N op staal? 34mm, lichtgrijze sunburst dial.
Deze dan:

Ik wil er eigenlijk één op leer, maar weet niet of dat zal staan op deze Omega.
Daarnaast €1300 voor een quartz… mheh blehhh ik weet t niet. Als ie nou <1000 was ja, maar ik heb daar toch moeite mee merk ik. Maar qua model en merk wel een super toevoeging!
Wat anders en 38mm
@Tom88: doet mij aan jouw collectie denken. Misschien toch Divers 65 erbij?
De flagship is al genoemd maar zou ook mijn keuze zijn…
Wauw! @Cas86 lijkt inderdaad erg op mijn collectie.
Respectievelijk een. Bb36/diver 65/skx013
Mijn derde horloge is een Oris diver 65, 40 mm.
Wilde zelf ook nooit een groter horloge dan 38 mm, maar zoals vele voor mij op het forum al gezegd hebben. Aantal mm zegt niet zoveel, horloge kan bijv. erg korte lugs hebben of erg plat zijn.
Kijk bijv. naar 38 mm skx013 die is erg dik en valt meer op dan mijn diver 65. Vind ik althans.
Anyway je gaf al aan niet op zoek te zijn naar nog een diver…
Had zelf voor de diver 65, deze;
Brew Mastergraph.
Brew. Sympathiek Merk. Mastergraph is inmiddels uitverkocht, maar nieuwe lijn is ook tof.
Brew watches
Zoals @anon23521125EV al aangaf Longines Flagship is een leuke keuze.
zelf veel naar deze gekeken
bron Chrono24
Longines heritage classic, 38 mm.
Either way, ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat
Wat een boel suggesties! Blijf er maar mee komen op deze zondagavond
Eens kijken of de top 3 nog beinvloed kan worden.
Tot nu toe mijn toppers:
1 - Nomos Club 36 | nog nooit echt overwogen, maar modern klassiek en dat staat me wel aan. En dan ook nog eens dat inhouse uurwerk, hoe doen ze het voor dat geld. Handwinder is helemaal prima! Echt een kanshebber.
2 - Omega Aqua Terra 36mm Quartz | ik had er niet op gerekend binnen dit budget een moderne Omega als optie te hebben. Een supermerk en look, en klassiek met de zilveren plaat. Enige minpunt is dat ie quartz is, maar jongens wel even een exemplaar van één van de topmerken!
3 - Baltic HMS 002 | echt een outsider waar ik nooit aan gedacht had. Hele cleane klassieke look en ruim onder budget. Het merk Baltic en haar historie ken ik niet, en spreekt heel eerlijk wat minder aan. Maar man, wat een mooi model!
Longines Legend Diver 36mm! Ik heb de normale en die is te groot voor je, maar zag de kleine laatst en die is echt net zo fraai!
Hier een foto van mijn LLD op 17,5cm pols
N mooie chronograaf?
Kun je het budget heel iets oprekken? Ik ben deze na 4 jaar nog geen seconde zat geweest. Zelfde uurwerk als de Nomos club, maar zeker een stukje “sjieker”, maar met de kleurstelling nog steeds vrolijk en luchtig.
En het uurwerk is echt mooi!
edit: de belichting schiet hier tekort. In het daglicht is het blauw van de wijzers echt geweldig tegen de zilveren wijzerplaat.
Je kunt beter voor een lichte dial gaan!
Ja vind de Bb36 ook echt geen duiker.
Wat is jou polsomtrek @TheWornWatch? Het enige waar ik een beetje over twijfel is de lug-to-lug van 47mm… raar maar waar haha
De andere 2 in de doos hebben een 44mm lug-to-lug.
Dat is helaas niet mijn foto maar ik heb nog een ander voorbeeld voor je.
Dit is een Rolex Air King met een Lug to Lug van 48mm op mijn 15.5-16cm pols. Wrist shots willen wel eens vertekenen.
Ah okay! Het verschil per horloge is groot idd.
Ondanks de lugs moet iederee een 36mm kunnen hebben denk ik dan maar
Een Glycine Airman misschien. Laat ik er nou net eentje in het blauwe gedeelte hebben staan
Nee maar serieus leuk voor ernaast denk ik. Lekker wat anders en een GMT.
Met de huidige prijzen? 1500 lukt misschien, maar voor rond de 1000 euro zie ik ze niet meer.
Ik zou voor een mooie Longines Heritage gaan. Iets als dit:
https://www.boumanonline.nl/horloges/longines-flagship-heritage-l47954580