De Nomos Orion is ook een optie zeg. Verder wellicht een Hamilton Intra-Matic in 38mm, dat lijkt me ook wel wat:
Als je dit mooi vindt, is Junghans Max Bill ook absoluut het overwegen waard! Zowel met witte als zwarte dial, bestaat de automaat met 38mm. Nieuw voor iets onder de 1000 euro.
Bauhauseriger krijg je ze niet 
Wat denk je van een vintage Omega? Ik vind de Aqua Terra een beetje te dicht bij de Tudor zitten. Als ik mijn Longines niet had was ik denk ik voor een Constellation met Pie pan plaat gegaan 
Foto geleend van @AmsterdamVintageWatches
Ik weet dat je mijn Longines Conquest Heritage al kent, blijft erg mooi hoor. En 35mm, ruim binnen budget 
Prachtig!
Ik zoek iets wat meer ingetogen haha
Maar net een andere non-horloge aankoop van dit budget gedaan… dus de dresser moet nog even wachten 
(of een bepaalde Hamilton in het blauw moet <400 geraken, dan kan ik hem wss niet weerstaan)
In mijn dresser zoektocht al eens naar de Timex Marlin gekeken, die kon me wel bekoren… alleen Timex… maarja, wel een merk en type met een echte en oprechte historie.
Vandaag kwam er eentje zgan in het blauwe gedeelte. En hoewel ik eerder de zilvere op het oog had was deze in een speciale Todd Snyder uitvoering met heerlijke blauwe plaat. Dus een impuls aankoop gedaan voor de dresser uitbreiding in de doos (internet foto):
Toch wel een verrassende keuze al zeg ik het zelf 

Nice! Mooie aanvulling op je collectie 
Even een grapoige update: de Timex heeft het 2 weken volgehouden. Heel mooi maar ook wel erg dun en voelde fragiel aan. Ik miste ook het gevoel van kwaliteit een beetje.
De uitbreiding in de doos is een Grand Seiko SBGX097 geworden (met donkergroene dial die heerlijk kan verkleuren zoals een GS plaat dat kan). Ik denk dat ik er nu ben 
(ja, ik heb nu al 2 bandjes haha)