Nog een verzameling . . . Snoeien of niet?

Ik zeg verkopen. Waarvan eentje aan mij :slight_smile:

poor = armoe

Sta nog steeds op twijfel - als ik ze zou wegdoen, dan wellicht alles in 1.
Anderzijds ben ik wel een beetje tegendraads - hoe meer men mij zegt “verkopen” - hoe liever ze ik wil houden - grijns ! :smiley:

je hebt zoveel mooie merken. en dan toch dit soort “troep” verzamelen.

poormens
aftermaket,
homage.
replica

allemaal troep.

orrigineel = uber.
luxe = uber

Zucht… :sunglasses: dit is zéker geen troep !!! Dat zal menigeen horlogemaker je kunnen bevestigen.

Wel waar is dat deze merken geen “eindcontrole” hebben en die dus aan de koper overlaten.
Daardoor kan het dus wel eens gebeuren dat je een minder goed horloge ontvangt - maar … meestal niet iets dat niet opgelost kan worden.

En als ze goed werken zijn ze imho zeer betrouwbaar - ik denk toch te mogen weten waarover ik spreek. Ik kan met menigeen midrange horloge vergelijken.

Dit zijn imho ook geen replica’s want ik zie nergens een bepaalde Italiaanse merknaam staan. Dus het zijn zeker geen horloges om mee te “patsen” - ik kocht ze alleen en enkel alleen omdat ik het horloge én het binnenwerk mooi vond.

Ik krijg nogal vragen over die klokken dus hierbij in 1 keer:

van boven naar onder :smiley:

  • De rosé gouden is een handopwinder - met glasbodem

  • De zwarte met de datum is een automaat

  • De zwarte zonder datum is een handopwinder - met glasbodem

  • De chronograaf is een automaat

  • de GMT is een automaat

Marc,

Wat je zeker niet moet doen is jezelf verantwoorden.
Welk besluit je ook genomen hebt tot het verzamelen van deze horloges en voor wat het waard is,ik zou ze nog een poosje dragen om te kijken of er misschien weer eem klik komt.

Wat je verkoopt ben je kwijt.

met vriendelijke groet,

Aad

Ik voel me net een horloge-balans ! ;D

Marc-B1 Schreef:

Ik krijg nogal vragen over die klokken dus hierbij
in 1 keer:

van boven naar onder :smiley:

  • De rosé gouden is een handopwinder - met
    glasbodem

  • De zwarte met de datum is een automaat

  • De zwarte zonder datum is een handopwinder - met
    glasbodem

  • De chronograaf is een automaat

  • de GMT is een automaat

Dus ze staan nu in de verkoop? :+

Marco-T Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Ik krijg nogal vragen over die klokken dus
hierbij
in 1 keer:

van boven naar onder :smiley:

  • De rosé gouden is een handopwinder - met
    glasbodem

  • De zwarte met de datum is een automaat

  • De zwarte zonder datum is een handopwinder -
    met
    glasbodem

  • De chronograaf is een automaat

  • de GMT is een automaat

Dus ze staan nu in de verkoop? :+

Voor alle duidelijkheid: momenteel nog niet…
Ik SLINGER tussen ja en nee…

Maar er zijn enkele mensen die de volledige box willen kopen en er waren vragen of het automaten of handopwinderz zijn - vandaar :wink:

`Leuke horloges voor heel weinig.
Ik weet daar niet zoveel van, maarre, zijn het replica’s ?

Hoe is het kwaliteitsgevoel bij deze klokjes ?

En de vraag “wegdoen of niet”… Tsja, het zijn er wel een beetje veel die bovendien nogal wat op elkaar lijken …

Paul.

Mooie collectie Mark.

Zelf heb ik een regel:’’ niet dragen = in de verkoop’’.
Ik werd erg onrustig van een overvloed aan horloges die niet of nauwelijks het daglicht zagen.
Meerdere malen per dag wisselen van horloge, nerveus werd ik er van.

Heb de collectie toen (na een jaar prakkedenken) terug gebracht naar een paar exemplaren die ook daadwerkelijk regelmatig gedagen worden.

Heb nog steeds geen spijt van mijn beslissing :smiley:

Paul Jenner Schreef:

Tsja, het zijn er

wel een beetje veel die bovendien nogal wat op
elkaar lijken …

Paul.

Wel, dat is misschien zo op het eerste zicht maar ik heb ze toch allen om een of meer specifieke eigenschappen gekocht.
Ook oa om te testen dat ik het me voor mezelf zou kunnen verantwoorden om een Panerai te kopen.
Besluit: ik vind het stuk voor stuk echt leuke en mooie horloges, maar mijn hart blijft toch verknocht aan Breitling…

Even opsommen van boven naar onder:

  1. Heb ik gekocht om de mooie rosé-goudkleurige kast én de unieke sandwich dial.
    Dit horloge is stoer en dressy tegelijkertijd.

  2. Ik wou eens een Radiomir-style horloge: speciale bandaanzet én diamantkroon.
    Zwart PVD leek me ook eens speciaal.

  3. Gekocht voor de sandwich-dial en de glasbodem. Toegegeven, is een broertje van nummer 1 :wink: maar tco een ander huidskleur :smiley:

  4. Een chronograaf in Panarai-style - ik had deze ook met streepjes-indexen, maar arabische cijfers zijn hier voor deze de max ! (tu)

  5. Enne…ik had nog géén GMT

Update: ik heb er lang zitten over dubben en heb verschillende voorstellen gekregen, maar als ik eerlijk ben met mezelf dan zie ik dat ik het mmest van de handopwinders hou.

Mocht er iemand interesse hebben voor de volledige collectie, dan doe ik ze weg (korte pijn :smiley: ) , zoniet dan zet ik eerst de automaten in de koopjeshoek.
Maar de DSLR ligt bij mijn broer, dus ik wacht nog even. iPhone foto’s vind ik imho minder scherp.