Nog een verzameling . . . Snoeien of niet?

Lange tijd niet meer gedragen - wat ik noem de “PMP’” ( de poor man Panerai’s)
Omdat een mens nu eenmaal niet van alles de top kan bezitten, maar omdat ik wel nieuwsgierig was naar de look om mijn pols + het dagdagelijkse gebruik.

Imho wel een mooie collectie, maar door te veel klokken draag ik deze te weinig.

Net toen ik de box weer openritste, bekroop mij het gevoel van " nee, toch niet doen, Marc … "
Het zijn stuk voor stuk erg leuke horloges, waarvan sommigen zelfs met een glasbodem.
Ik denk dat ik morgen weer es eentje draag :wink:

Verkopen of niet ? Welke ? Of misschien heel de collectie inclusief box ?
Of toch maar houden ?

Enfin, misschien zijn hier nog mensen met best een grote collectie horloges: hebben jullie een systeem om elke klok genoeg draagtijd te geven ?

Niet dragen is verkopen als je het mij vraagt, tenzij het iets verzamelswaardigs is. In dit geval zou ik er dus afscheid van nemen.

Wel een leuke set zo in deze box.

Tja, het is van alles wat - een rosé, twee zwarte - vaarvan 1 met sandwich dial en de andere met diamantkroon - een chronograaf en een gmt.(:P)

Ik zou ze verkopen als je ze niet draagt!

Mijn mening is ook, niet dragen is verkopen. Geeft je weer een opstapje naar een topper…

Het zijn geen kinderen die je allemaal even veel aandacht moet geven. Naar het wees(pandjes)huis ermee!

Probleem is dat ik niet echt veel meer te wensen heb. Het is meer het feit dat ze vaak ongedragen blijven liggen dat me stoort.
Nu ja, naar kijken is ook leuk.

Misschien moet ik me es een vitrinekastje aanschaffen om deze winkeldochters uit te stallen :smiley:

Marc-B1 Schreef:

Probleem is dat ik niet echt veel meer te wensen
heb. Het is meer het feit dat ze vaak ongedragen
blijven liggen dat me stoort.
Nu ja, naar kijken is ook leuk.

Mijn wijze Oma zaliger zei altijd: aan begeren komt geen eind, maar genoeg is genoeg.

Het hebben van deze horloges is natuurlijk heel erg leuk. Zeker aangezien ze allemaal net even iets anders zijn, maar mijn credo is ook dragen of iemand anders er gelukkig mee maken. Ik denk overigens dat we allemaal vaker dit probleem hebben. Succes met je besluit…

hcptdg Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Probleem is dat ik niet echt veel meer te
wensen
heb. Het is meer het feit dat ze vaak
ongedragen
blijven liggen dat me stoort.
Nu ja, naar kijken is ook leuk.

Mijn wijze Oma zaliger zei altijd: aan begeren
komt geen eind, maar genoeg is genoeg.

Uw Oma was een wijze vrouw, Hans !
Ik moet me nog elke dag beheersen om geen horloges te kopen, maar ik weet nu dat als ik heel eerlijk ben met mezelf, ik niet zo heel veel meer “nodig” heb…

En dat is soms ook wel een leuk gevoel…niets moet, alles mag :wink:

En nog een wijze raad van deze oude Belg: De verzameling mag niet in die mate groot zijn, dat het een last wordt om ze te bezitten…

Als je ze niet draagt meteen verkopen en van de opbrengst lekker
op restaurant gaan…

Marc-B1 Schreef:

Probleem is dat ik niet echt veel meer te wensen
heb. Het is meer het feit dat ze vaak ongedragen
blijven liggen dat me stoort.
Nu ja, naar kijken is ook leuk.

louis Schreef:

Als je ze niet draagt meteen verkopen en van de
opbrengst lekker
op restaurant gaan…

't is Parnis, dat wordt het MacDonalds :smiley:

Ach, als het niet in de weg zit kan je het toch wel bewaren? Al valt het vergeleken met de rest van collectie uw het niet. Mocht je eenkeer denken aan verkopen dan alles in één keer? Of je hebt de komende jaren één leuk cadeau aan vrinden,maarwaar vindt je die :wink:

Marco-T Schreef:

louis Schreef:


Als je ze niet draagt meteen verkopen en van de
opbrengst lekker
op restaurant gaan…

't is Parnis, dat wordt het MacDonalds :smiley:

Ah nee hé Marco, de “meeneemchinees” :smiley:

Marc-B1 Schreef:

Marco-T Schreef:


louis Schreef:



Als je ze niet draagt meteen verkopen en van
de

opbrengst lekker
op restaurant gaan…

't is Parnis, dat wordt het MacDonalds :smiley:

Ah nee hé Marco, de “meeneemchinees” :smiley:

Volgens mij zit er met 5 Parnissen toch echt wel een leuk etentje in…

Marc-B1 Schreef:

Misschien moet ik me es een vitrinekastje
aanschaffen om deze winkeldochters uit te stallen
:smiley:

Zou ik doen. Ik heb ze zelf ook ‘uitgestald’ en dat geeft me naast veel kijkplezier ook een minder groot ‘schuldgevoel’ als ik een bepaald horloge wat minder vaak draag. Mijn horloges hebben zodoende een dubbele functie: draagfuctie - vitrinefunctie :slight_smile: Zo voegen ze dus - ook als ik ze niet draag - altijd wat toe aan mijn horlogegeluk :#

Als je het geld niet nodig hebt en de horloges niet in de weg liggen:
niet verkopen.
Al is het alleen al, omdat er om de zoveel tijd weer een topic met foto’s aan gewijd kan worden;)

Wat is voldoende draagtijd? Ik heb gelegenheidshorloges, die bijv. alleen met een huwelijk om de pols gaat. :stuck_out_tongue:

Of je ze wilt houden is persoonlijk.

Als ze niet in de weg liggen zou ik ze gewoon lekker houden.